שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר אמש (ראשון) בארוע שהתקיים בפריז לזכרו של ז'אק קופפר, מי שהיה ראש תנועת החירות בצרפת ופעיל בהסתדרות הציונית, כי "אין דבר כזה עם פלסטיני. העם הפלסטיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנה. אני פלסטיני: סבא שלי, שהיה דור 13 בירושלים, הוא הפלסטיני האמיתי. סבתא שלי, שנולדה במטולה לפני יותר מ-100 שנה למשפחת חלוצים, היא פלסטינית".

השר הוסיף כי הוא מרוצה מאד מקבלת הפנים שלה זכה ומעדיף אותה על קבלת פנים רשמית (הוא הוחרם על ידי ממשלת צרפת והנהגת הקהילה היהודית ונאלץ לשנות את האולם בו הופיע לאחר שבעלי האולם הקודם ביטלו  את הסכמתם בגלל השתתפותו).

עוד אמר השר, כי "יש חמישה מאפיינים שמגדירים עם - היסטוריה, תרבות, שפה, מטבע והנהגה היסטורית. מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים? האם אי פעם היה מטבע פלסטיני? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית? אין. יש ערבים שנמצאים במזרח התיכון והגיעו לארץ ישראל במקביל לעלייה היהודית וראשית ימיה של הציונות. אחרי 2,000 שנות גלות עם ישראל חוזר הביתה, ויש ערבים מסביב שלא אוהבים את זה. אז מה עושים? ממציאים עם פיקטיבי וטוענים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית".

"זאת האמת ההיסטורית. זאת האמת התנ"כית. את האמת הזאת צריכים לשמוע הערבים בארץ ישראל. את האמת הזאת צריכים לשמוע כאן בארמון האליזה. את האמת הזאת צריכים לשמוע גם בעם היהודי במדינת ישראל שקצת התבלבל. את האמת הזאת צריכים לשמוע בבית הלבן בוושינגטון. כל העולם צריך לשמוע את האמת הזאת, כי זאת האמת - והאמת תנצח". לערבים אמר כי אין ארץ טובה יותר עבור הערבים מאשר ישראל".

"תפסיקו לירוק לבאר שאתם שותים ממנה", הוסיף סמוטריץ'. מדינת ישראל היא נס, כלכלת ישראל היא נס. בניגוד לשקרים של מובילי קמפיין הדה-לגיטימציה שמפיצים נגדנו בעולם, אנחנו מפיצים טוב לכל תושבי הארץ, יהודים ושאינם יהודים. תסתכלו 360 מעלות מסביב - בכל ה-22 מדינות, האם יש עוד מדינה אחת שיש בה חיים כל כך טובים? מדינה מודרנית עם כלכלה מתפתחת, עם חופש דת, חופש ביטוי, קניין וחירות. אין אף מדינה כזאת בעולם. תפסיקו להילחם במדינת ישראל ובעם ישראל. אתם תפסידו ואנחנו ננצח כי הקדוש ברוך הוא איתנו".

מארגנת האירוע , בתו של קופפר, נילי  נאורי, האשימה את תנועת ה-BDS ו"אנרכיסטים שמאלנים ישראלים" שאיימו על בעלי האולם הקודם כדי שיסרבו לערוך אותו בהשתתפות סמוטריץ'. סמוטריץ' קרא פרק תהילים בתפילה להחלמתו של נפגע הפיגוע אתמול בחווארה דיוויד שטרן.