לאחר שראשי הקואליציה הודיעה הלילה (בין ראשון לשני) על קבלת המתווה שהציג יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, לא כולם בליכוד הסכימו עם המהלך. "אין חדש תחת השמש. הצבעתם ימין, ניצחתם ימין וקיבלתם שמאל", תקפה חברת הכנסת טלי גוטליב

"להיענות לביקורת": הצעת הפשרה המפתיעה של ח"כ רוטמן ברפורמה המשפטית
ראשי הקואליציה: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יושלם עד פסח

חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) צייץ: "הימין ״מלא מלא״ שובר שיאים באכילת הדגים המסריחים, מומחה בקבלת מלקות, אבל שוכח שלבסוף יגורש מהעיר. פשרה כזו שמגיעה מתוך חולשה נקראת בלשון העם כניעה. הציפייה של הימין המתורבת שלא שורף את המדינה היא לשינוי מהותי במערכת המשפט ולא לדגל לבן באיצטלה של פשרה. לא נאפשר לזה לקרות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הביע התנגדות להצעה: "ההצעה האחרונה של הקואיליציה היא מתווה להשתלטות פוליטית עוינת על מערכת המשפט. זו לא ועדה לבחירת שופטים - זו ועדה לבחירת מקורבים, וזה בדיוק מה שהם תכננו מהיום הראשון".

חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) תקפה את הודעת ראשי הקואליציה: "השתלטות פוליטית על הועדה לבחירת שופטים ע״י מי שמואשם בפלילים וחבריו אין לה אח ורע בעולם והיא הדקטטורה והשחיתות מפניה הזהרנו. זה מה שענין אותם מההתחלה- לשלוט בשופטים. ממשלה מושחתת ודיקטטורית. קוראת לחברי לא ליפול למניפולציות השקופות האלה".

חבר הכנסת גדעון סער: "שלושה חודשים של מחאה  והממשלה לא למדה דבר. את השבועיים האחרונים של כנס החורף היא מבקשת להקדיש להשלמת חקיקת השתלטות הממשלה על הועדה לבחירת שופטים לצד המשך קידום חוקי שחיתות והשחתה (חוק המתנות, דרעי2, נבצרות). המענה: העצמת המחאה!".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק, ביקר בחריפות גם הוא את הקואליציה: "המואשם בשחיתות והעבריינים המורשעים רוצים ראשית להשתלט על הוועדה למינוי שופטים, למנות שופטים פוליטיים ואז צעד אחד צעד למחוק כל סממן של הדמוקרטיה בישראל ולהפוך אותנו למדינה מושחתת ומצורעת בעולם. לא יקרה".

"בעיניי זו הצעה לא טובה"
חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) שוחח הבוקר עם גדעון אוקו וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס להצעת הפשרה של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן: "מכיוון שלא מדובר רק על שופטי העליון, ז"א לפי ההצעה של רוטמן גם יתר שופטי העליון וגם כל שופטי המחוזי והשלום יצטרכו להתבצע על ידי מינוי שיהיה בו או נציג אופוזיציה או אחד מהשופטים".

הוא התנגד להצעה: "בעיניי זו הצעה לא טובה. אם תהיה משמעת סיעתית לדבר הזה, אחרי שיהיה דיון, ויוחלט להצביע בעדה, אני אצביע עם המשמעת הסיעתית, באופן אישי אני חושב שזו הצעה לא טובה". 

עוד הוסיף כי "אין פה כניעה למחאה, היא חשובה וצריך להתחשב למסר שיוצא ממנה. בעיניי כל תהליך הבחירה של השופטים צריך לעבור שינוי יסודי. אני הייתי חושב שצריך רוב רגיל, לא רק לשני שופטים בעליון וזהו, אלא לכל תהליך בחירת השופטים. במקום שהשופטים יעשו את הפוליטיקה, נבחרי הציבור יעשו את הפוליטיקה וייתנו דין וחשבון לציבור שיוכל גם להחליף אותם. שופטים אי אפשר להחליף". 

"לדעתי אפשר לייצר כן מנגנונים של רוב מיוחד דווקא כמו שקיים היום, זה לא נכון שאין תמיכה ציבורית. אתם מתעלמים באופן קבוע מזה שניצחנו את הבחירות", ציין. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm.