על רקע "ריכוך הרפורמה המשפטית" והחלטתם של ראשי הקואליציה להשלים את חקיקת מבנה הוועדה לבחירת שופטים עד חג הפסח, חשף היום (שני) מזכיר הממשלה יוסי פוקס פרטים אודות המשא ומתן שהתקיים בבית הנשיא בעניין מתווה הרפורמה המשפטית, ואמר כי בעניין הרכב הוועדה לבחירת שופטים האופוזיציה דרשה שלוש דרישות בלתי סבירות שנדחו במתווה המאוזן עליו סוכם. 

ראשי הקואליציה: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים יושלם עד פסח
ראשי האופוזיציה קיבלו את מתווה הנשיא: "לא מושלם - אבל פשרה הוגנת"
ללא רוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים: מתווה הרצוג המלא

הדרישות הן: הראשונה - הרכב בלי רוב לקואליציה, השניה - הקואליציה לא תמנה שופטים בלי האופוזיציה והשלישית - נשיא בית המשפט העליון יתמנה לפי סניוריטי בלי רוב לקואליציה. כאמור, שלוש הדרישות נדחו.

בציוץ שהעלה לטוויטר הסביר פוקס מה היו פני הדברים עד היום ואיך יראו הדברים בעקבות השינוי: "המצב היום: הקואליציה אינה יכולה למנות אפילו שופט עליון אחד ללא הסכמות, הנשיא מתמנה לפי סניוריטי ורוב מובנה ובוחר את נציגיו בועדה, וטו לשופטים בהרכב. המצב מהיום: הקואליציה ממנה נשיא שימנה את נציגיו בוועדה, הקואליציה תמנה שני שופטי עליון בכל קדנציה, אין וטו לשופטים. מהפך!".

על פי "המתווה המרוכך" שסוכם הלילה התיקון ביחס להרכב הוועדה לבחירת שופטים יתבצע על בסיס ההרכב שהוצג אתמול בוועדת חוקה - שלושה שופטי עליון (נשיא בית המשפט ושניים נוספים), שלושה שרים (כולל שר המשפטים), שלושה חברי כנסת מהקואליציה (כולל יו"ר ועדת חוקה) ושני חברי אופוזיציה מסיעות שונות. 

בנוסף, נקבע כי לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים, החלטה שלטענת ראשי הקואליציה, תאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. כמו כן, נציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהועדה.  על שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית נאמר כי הם יובאו לאישור עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה.