ח"כ צביקה פוגל הודיע היום (שני) בפתח הוועדה לביטחון לאומי כי הוא תומך "בהצעת חוק האזיק האלקטרוני" שנוסחה בממשלה הקודמת, זאת בניגוד לדעת ראש מפלגתו, השר איתמר בן גביר.

זילות בלתי נסלח בחיי נשים: התקציב לתוכנית נגד אלימות במשפחה הוצג ב־2017 - וטרם הושלם

כזכור, אתמול הכריז בן גביר כי בתוך חודש הוא יביא הצעת חוק ממשלתית לאיזוק אלקטרוני. לדבריו, "גורמים פוליטיים עשו מעשה שפל וביקשו לנצל רצח של אישה, כדי לגרוף רווח פוליטי. גם לפוליטיקה יש גבול, בתוך חודש אני אגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין האיזוק האלקטרוני שמחד גיסא ייתן מענה לנשים שנפגעות, אבל מאידך גיסא תביא את האיזון הנכון למנוע תלונות שווא כלפי גברים". 

ועדת השרים לחקיקה דנה  אתמול בהצעת החוק לאיזוק אלקטרוני לגברים שהוצא נגדם צו הרחקה מבנות זוגם, כדי למנוע מהם להפר את הצו. הצעת החוק עברה כמה גלגולים ומתכונות שונות בעשור האחרון, כאשר בכל פעם מחדש היא לא זכתה לקבל את אישור הממשלה. הוועדה דנה בנושא, למרות דרישתו של בן גביר לקבל זמן נוסף "לבחינת הסוגייה".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר הוועדה לביטחון פנים לשעבר, חה"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה במהלך הדיון שיזמה: "אם לא יהיה איזוק אלקטרוני אנחנו הולכים למלחמה, מלחמה אמיתית בבית הזה כדי להציל את הנשים במדינה הזאת. אני פונה אלייך אדוני, תעשה צדק לאנשים כאן, תעשה צדק לאנשים במדינת ישראל, למשפחות שלהם. למשפחה קרועה שמאבדת את הדבר הכי יקר לה סתם".

בן גביר כינס בשבוע שעבר דיון בנושא במשרדו, והודיע כי הוא מתנגד לחוק במתכונתו המקורית משום שהוא עשוי ליצור פתח לתופעה של תלונות שווא של נשים נגד גברים. עוד הודיע בן גביר כי הוא בוחן אפשרות להחיל את החוק רק על גברים שהורשעו בתקיפת בנות זוגם לפחות פעמיים בעבר.

הצעת החוק במתכונתה המקורית מעניקה לבית המשפט סמכות לקבוע שבן משפחה מאיים, שנשקפת ממנו סכנה, יסתובב עם אזיק אלקטרוני ובו ג'י פי אס. כך המשטרה תוכל לדעת בזמן אמת אם יש הפרה של הצו ואם בת או בן המשפחה מצויים בסכנה כתוצאה מכך. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת אולם לא קודמה מאז.