חבר הכנסת יואב סגלוביץ' שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5, והציג את התנגדותו להצעה החדשה של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. "זה נכון שזה שינוי חזית של הקואליציה, אבל היא עדיין הצעה רעה כי היא מאפשרת לקואליציה למנות שופטים כאן ועכשיו. שופטים של קואליציה, ואסור להתבלבל. הדרך שבה בוחרים שופטים בישראל היא אכן דרך מיוחדת, אבל היא דרך שמחייבת הסכמות", טען. 

מזכיר הממשלה חושף: אלה דרישות האופוזיציה שנדחו במו"מ על מתווה הנשיא
"צריך הפוגה": ח"כ מהליכוד קורא "לעצור את החקיקה"

עוד הוסיף כי "לכן, שופטים בישראל לא צבועים בצבע פוליטי. מרגע שיש שופטים של קואליציה או אופוזיציה זה לא טוב – שופטים בישראל לא צריכים להיות צבועים בצבע פוליטי - הם צריכים להיות הכי טובים ומקצועיים, שישפטו צדק. מרגע שיש סימן שאלה לגביי מדוע מינו אדם כזה או אדם אחר, ומה השייכות הפוליטית שלו מערכת משפט הגונה וצודקת לא תהיה. לכן, ההצעה שהציעו אתמול היא הצעה גרועה", הסביר.

על התנגדותה של חברת הכנסת טלי גוטליב להצעת רוטמן, השיב: "הצעקות של טלי גוטליב לא מפחידות אותי. זה שהיא קוראת לזה כניעה זה לא מעניין אותי. הדבר היחיד שמעניין אותי הוא האם הדבר הזה טוב או רע. הדבר הזה רע ושלילי. זה אומר להעביר את כל הכוח במדינת ישראל לרשות המבצעת. דמוקרטיה זה לא במקום בו כל הכוח נמצא במקום אחד"

סגלוביץ' טען כי המחאות כנגד הרפורמה ימשכו: "ההפגנות ימשיכו בשיא העוצמה, ההתנגדות תהיה כי אני חושב שההצעה הזו רעה ושלילית בצורה קיצונית, ונלחם נגדה בכל הכוח. אנחנו לא ניתן להפוך את המדינה למשהו אחר. זה לא אירוע של כמה אצבעות יש ומי רוצה – אין ממשלה שיש לה את הסמכות לעשות הפיכה במדינה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM.