לקראת פשרה ברפורמה המשפטית? ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבועות האחרונים שיחות קשות עם שר הביטחון יואב גלנט סביב משבר הטייסים בטייסת 69, במהלכן ניסה השר להבהיר לראש הממשלה עד כמה חמור המצב בצבא ובמערכת הביטחון בעקבות המהפכה המשפטית. 

מה השתנה? ההבדלים בין מתווי הרפורמה להצעה "המרוככת" של רוטמן
לפיד תוקף את מתווה רוטמן: "הוועדה למינוי שופטים - מוקד ההפיכה המשטרית"

בעקבות אותן שיחות אמר נתניהו לשרים אחרים כי הוא מעריך בסבירות גבוהה שאם לא תהיה פשרה גלנט יתפטר, כך דווח בחדשות 12. בליכוד הכחישו את הדיווח ומהמפלגה נמסר: "הדיווח בעניין השר גלנט אינו נכון".

כאמור, התפנית בשיחות עם נתניהו התרחשה סביב המשבר בטייסת 69, לאחריו הבינו גם במטכ"ל את חומרת המצב בחיל האוויר וביחידות נוספות וזאת גם לאחר השיחות שהתקיימו עם אנשי מילואים. כל זאת מצטרף לסוגיית הסמכויות שחולקו במשרד הביטחון. האמירות המיוחסות לנתניהו מייצגות יותר מאשר פרשנות שלו לדברים.

מובילי "המאבק בדיקטטורה" מסרו בתגובה לפרסום: "מעכשיו כשברור שאין שום ריכוך אלא ניסיון להשתלטות עוינת על הרשות השופטת, אנו מצפים מגלנט להודיע שיצביע נגד ויתפטר מתפקידו אם החוק לוועדת בחירת השפוטים יובא להצבעה. אחרת הקרע בצבא העם יהיה באחריותו הישירה ובמשמרתו כשומר בטחון ישראל, בממשלת חורבן הבית".

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ מסר: "אם נתניהו יעצור את הדהירה להרס הדמוקרטיה - שר המשפטים שלו יתפטר והעם יתאחד. אם ימשיך בדהרה - שר הביטחון שלו יתפטר, הקשר עם ארצות הברית ישבר, והצבא יקרע. ‏הבחירה פשוטה".