חבר הכנסת אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) ביקר היום את התבטאויות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', במהלך ביקור מדיני בפריז. "אני שמח שסמוטריץ' לא אמר באנגלית ש'אין עם פלסטיני', כי אז ביידן לא היה מבין אותו". בדבריו הצטרף טיבי לביקורת הרחבה שנמתחה על נאום שר האוצר בשבוע שעבר בכנס של הבונדס בוושינגטון, אז הפגין כישורי אנגלית דלים.

"אני רוצה להזכיר שסמוטריץ' הוא פאשיסט יהודי", המשיך. "יש פאשיסטים יהודים שאחראים לטיהור אתני של יותר מ-500 כפרים, וחושבים שאין יותר עם פלסטיני. העם הזה שאתם הורגים בו כל יום הוא בעל תרבות, היסטוריה של אלפי שנים ובעיקר קשר אמיץ לאדמה הזאת". 

אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אחמד טיבי, איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר חד"ש-תע"ל, איימן עודה פנה אל ראשי סיעות האופוזיציה: "אנחנו עם בעל תודעה לאומית עמוקה שנאבק לאורך שנים לעצמאות. הכירו בעם הפלסטיני וקראו להקמת מולדת לצד מדינת ישראל", אמר והוסיף: "יש לפנות לראשי האוניברסיטאות בבקשה שישביתו את מוסדות ההשכלה הגבוהה עד לעצירת החקיקה הפאשיסטית".

דבריהם של חברי הכנסת טיבי ועודה התייחסו לנאומו של שר האוצר באירוע לזכרו של ז'אק קופפר, מי שהיה ראש תנועת החירות בצרפת ופעיל בהסתדרות הציונית. "יש חמישה מאפיינים שמגדירים עם - היסטוריה, תרבות, שפה, מטבע והנהגה היסטורית. מי היה המלך הפלסטיני הראשון? איזו שפה יש לפלסטינים?", אמר בנאומו. "האם אי פעם היה מטבע פלסטיני? יש היסטוריה או תרבות פלסטינית? אין. יש ערבים שנמצאים במזרח התיכון והגיעו לארץ ישראל במקביל לעלייה היהודית וראשית ימיה של הציונות. אחרי 2,000 שנות גלות עם ישראל חוזר הביתה, ויש ערבים מסביב שלא אוהבים את זה. אז מה עושים? ממציאים עם פיקטיבי וטוענים לזכויות פיקטיביות בארץ ישראל רק כדי להילחם בתנועה הציונית".