משרד החוץ הירדני תקף היום (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעקבות הופעתו אמש בכנס בו הוצגה מפת "ישראל הגדולה" בפריז מאחר והמפה שהוצגה כללה בתוך גבולות ישראל גם את ממלכת ירדן ואת הגדה המערבית. זאת, לטענת המשרד, "בניגוד לנורמות הבינלאומיות ותוך הפרה של הסכם השלום בין ירדן לישראל".

משרד החוץ התייחס לגינוי: "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".

סמוטריץ': "אין דבר כזה עם פלסטיני, בכל העולם צריכים לשמוע את האמת הזאת"

בהודעת משרד החוץ הירדני נכתב: "ירדן מגנה את ההצהרות המסיתות והגזעניות של השר הישראלי נגד העם הפלסטיני, זכותו להתקיים וזכותו ההיסטורית למדינה עצמאית וריבונית. אנחנו מזהירים מפני הסכמה של פעולות גזעניות וקיצוניות אלו".

עוד נכתב, כי "המשרד קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את הפעולות והתבטאויות הקיצוניות של סמוטריץ', המייצגות פגיעה בערכים ובעקרונות האנושיים, ומדגיש את הצורך של ממשלת ישראל לנקוט עמדה גלויה וברורה נגד ההתנהגות הקיצונית הזו. המשרד מאשר כי הוא ינקוט בכל האמצעים הפוליטיים והמשפטיים הנדרשים כדי לטפל בפעולות ובהצהרות הקיצוניות, כשהן מייצגות הסלמה מסוכנת המאיימת על הביטחון והיציבות באזור. המשרד אישר כי מעשיו של סמוטריץ' אינם מערערים את ירדן ואינם פוגעים בזכויות העם הפלסטיני, אלא דווקא מציגים לעולם את היגף העוול ההיסטורי אליו חשוף העם הפלסטיני ואת הסכנה של האידיאולוגיה הגזענית והקיצונית של השר הישראלי".

גם משרד החוץ המצרי גינה את דברי סמוטריץ': "הצהרותיו בלתי מתקבלות על הדעת. מערער את המאמצים שנועדו כדי להגיע לרגיעה לקראת הרמדאן".