טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", התראיין היום (שני) אצל בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM על רקע הדיווחים על השיחות בין שר הביטחון יואב גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהן ניסה גלנט להבהיר עד כמה חמור המצב בצבא ובמערכת הביטחון בעקבות הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, שאחריהן העריך נתניהו כי שר הביטחון יתפטר אם לא תושג פשרה.

"אני מבין את הצורך לחקור את האירוע, מאיפה הוא יצא, ברור שמישהו משחק בקוביות וברור שזה לא יוצא סתם. אם אתם שואלים אם זה מבטא משהו משותף בין נתניהו לגלנט, אני מתרשם שממש לא. גם אם יש משהו שיוצא מתוך כוונה, אני יותר מחש שהסיפור אמיתי ויותר משהוא מציג משבר ביניהם הוא מציג את עומק המשבר שחש שר הביטחון", ציין לב רם בפתח השיחה. "אם אני צריך לסמן אירוע נקודתי בו כל האסימונים ירדו למטה, זה האירוע של טייסת 69, בו 37 מתוך 40 אנשי מילואים לקחו החלטה קבוצתית ש-4 לא יתייצבו מתוך העיסוק ברפורמה המשפטית".

עוד המשיך ואמר: "כשאני מדבר עם בכירים בצבא, הם אומרים שהם מרגישים שהאיש מנסה לגרום לכך שכל הרעש הפוליטי לא יגיע. הייתה ציפייה לאמירה פומבית אך יש לו הרבה מגבלות פוליטיות. אם אני צריך להיכנס לראשו של גלנט כשר ביטחון, אני שנייה מנתק את הפוליטיקה, הוא אומר שיש לו את איראן עם 84% העשרה, את היחסים עם האמריקנים שמתחילים להתערער, את הרמדאן ואת המצב הביטחוני, יש לו 20 אלף דברים שהם בליבת הביטחון, ורואים מה קורה במשטרה. אני חושב שכל הסיפור הוא הרבה יותר אותנטי מאשר ספין כזה או אחר. נתניהו צריך את גלנט לסוגייה האיראנית ולאמריקנית, ולא מפתיע אותי אחרי שהלבנה נפלה שגם דיכטר יוצא בדברים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM