ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק שוחח הבוקר (שלישי) עם גדעון אוקו וניסים משעל, התייחס ל"ריכוך" הסעיפים ברפורמה במערכת המשפט, וטען: "יכול להיות שיעבור גם חוק השופטים השפוטים וגם חוק דרעי, זה אומר שיזמי ההפיכה מעלים הילוך, אין פה שום ריכוך, מבטיח שאנחנו ננצח. זה אונס של הדמוקרטיה".

מה השתנה? ההבדלים בין מתווי הרפורמה להצעה "המרוככת" של רוטמן

"הממשלה תקלע את שומרי הסף, המפכ"ל, ראש השב"כ, הרמטכ"ל, למצב שבית המשפט ייתן צו עשה או צו אל תעשה ברור, השר ייתן להם הוראה אחרת, והיועץ המשפטי שלהם יגיד להם לציית לבג"ץ", הוא הבהיר. "הממשלה הזאת חוקית, נבחרה כחוק, לא היו זיופים בבחירות, אך דגל שחור מתנוסס מעל פעולותיה, זו חובתו של כל אזרח להתנגד לזה בכל דרך אפשרית. ההפיכה המשטרית משתמשת בכלים שהדמוקרטיה נותנת כדי להרוס אותה מבפנים. הממשלה תקופל או תופל, מעדיף את האפשרות השנייה". 

בסיום דבריו, טען ראש הממשלה לשעבר: "אנחנו נחגוג את חג החירות והם יחגגו את חוק החמדנות החזירית. אנחנו הולכים למאבק, הוא יהיה ארוך, אך החירות תנצח שוב. אני רוצה להזהיר אזהרה נגדית, נתניהו והשרים - ישראל עלולה להיות דיקטטורה בעוד שבועיים או שלושה, נרשמים לדיראון עולם אלה שנתנו את ההוראות ואלה שצייתו להן. אני לא חושב שגלנט צריך להתפטר, אבל הוא צריך להגיד את דעתו, מכולם אני מצפה לדעת מה עמדתם. אנחנו רוצים עצמאות של בית המשפט, את ערכי מגילת העצמאות כבסיס לחוקה, ודמוקרטיה". 

על נשיא המדינה, אמר: "גם אם היו עוצרים את הכל, הייתי אומר למחאה להמשיך בכל הכוח. המתווה של הנשיא היה ניסיון לשבת עם כל הצדדים, גם עם פורום קהלת, שלא הייתי יושב איתם. אני בטוח איפה הנשיא עומד באמת כשהוא לבד בחדר, אני חושב שהציבור לא יודע את זה. הייתי שמח אם לקראת יום העצמאות, הוא היה אומר לציבור את הדברים בקולו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש 103FM.