אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, התראיין הבוקר (שלישי) בתוכנית הבוקר של קשת 12, והתייחס לחשש הגובר בנוגע לאי כיבוד טקסי יום הזיכרון הקרוב, בצל המחאה כנגד הרפורמה המשפטית. הוא אף חשף כי קברו של יוני נתניהו ז"ל, אחיו של ראש הממשלה, חולל לפני שבועיים. עם זאת, במשרד הביטחון טענו כי הקבר התלכלך כתוצאה מאבן אדומה שהונחה עליו כחלק ממיזם זיכרון ולא הושחת.

"יחטוף בפרצוף את המשבר הביטחוני": בכיר לשעבר בצה"ל מתייחס לסערת גלנט
חקיקת הרפורמה המשפטית תיעצר? ח"כ מהליכוד: "לא צריכים למהר לשום מקום, יש זמן"

"אף אחד עוד לא יודע, גם לא משפחת נתניהו, אבל לפני שבועיים חיללו את הקבר של יוני, גיבור ישראלי שנפל על קידוש השם באנטבה. לאן הגענו?", ציין.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא סיפר על הפניות הרבות שמגיעות מכיוונן של משפחות שכולות, לקראת יום הזיכרון הקרוב: "אנחנו מקבלים יום-יום עשרות פניות לארגון יד לבנים ממשפחות שמבקשות שהשנה לא יהיו פוליטיקאים. בין משפחות שהילדים שלהן נפלו ביחד יש מלחמות, מאבקים, פוסטים אחד נגד השני. משפחות נקרעות, זה קרע נוראי". 

עוד הוסיף כי "כמו שביום הזיכרון בכותל מגיעים הנשיא והרמטכ"ל, יכול להיות שצריך לאמץ את זה בהר הרצל ובבתי הקברות. שיגיעו הנשיא והרמטכ"ל. אני חרד גם לפוליטיקאים, לכבודם".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

לאחר מכן שוחח בן שם עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM והתייחס לדברים. "אני חושב שאם אנחנו עושים הפסקת אש עם חמאס, אפשר ביום אחד קדוש לכבודם של נופלי מערכות ישראל שבזכותם כולנו חיים בארץ הזאת לעשות גם הפסקת אש", אמר.

הוא הוסיף כי "פנו אלינו עשרות משפחות שכולות שלא רוצות לראות פוליטיקאים ביום הזיכרון. יש לנו 54 בתי קברות צבאיים, זה אירוע של בין מיליון למיליון וחצי איש שבאים לבתי הקברות הצבאיים. אף אחד לא יכול להגיד לאף אחד לא להיכנס. יכולה להיכנס מחאה מפה ומחאה משם, גם משפחות שכולות שגם ביניהן יש קרע גדול". 

לדבריו, "אני לא איש פוליטי ואסור לי לדבר מילה על פוליטיקה כי יש לי משפחות מימין ומשמאל. אני מעביר את רחשי המשפחות ואת החשש שלי ממה שיקרה ביום הזיכרון. אני חושש מכבודם של כל הפוליטיקאים שיגיעו ביום הזיכרון ויתבזו כי אין שליטה מי מגיע ולא מגיע".

"יש טקסים ביד לבנים בירושלים שראש הממשלה מגיע, שיש לנו שליטה. יש 400 איש, אנחנו בוחרים אחד-אחד ומי שיפריע נעיף אותו החוצה. אבל במקום של מיליון וחצי איש, אין לנו שליטה", אמר לסיום. 

משרד הביטחון מסר בתגובה לאמירה של יו"ר יד לבנים לפיה הושחת קברו של יוני נתניהו ז"ל: "מדובר באנשים שהניחו על הקבר לב אדום במסגרת מיזם זיכרון, ואותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום, במה שעלול להיראות כמו שפיכת טיפות אדומות על הקבר. במשרד הביטחון מבהירים כי לא מדובר בהשחתה של הקבר והצבע האדום נוקה כעבור זמן קצר"'.