מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וח"כ דודי אמסלם נפגשו היום (שלישי) "כדי ליישר את ההדורים" אחרי דבריו של אמסלם אמש במליאת הכנסת, שפנה אל המפכ"ל בקריאה "אנשים יועמדו לדין - אל תהיה אחד מהם".

מלשכתו של אמסלם נמסר כי "בשעה האחרונה שוחחו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר המיועד דודי אמסלם, כדי ליישר את ההדורים ביניהם. השיחה התנהלה באווירה טובה וחיובית".

"חה"כ אמסלם הביע את הערכתו הגדולה למפכ״ל והבהיר שכוונתו הייתה לגבות אותו לפעול ככל שהוא רואה לנכון ולגנות את האיומים השונים והלחץ הציבורי המופעל עליו במטרה למנוע ממנו לשמור על הסדר הציבורי. השניים בחרו להמשיך הלאה ולהתעלם מרעשי הרקע, ולהמשיך לשרת נאמנה, איש איש בתפקידו ובדרכו, את אזרחי מדינת ישראל".

דודי אמסלם מאיים על המפכ"ל: "אנשים יועמדו לדין - אל תהיה אחד מהם"

אמסלם מאיים על המפכ"ל: "אנשים יועמדו לדין - אל תהיה אחד מהם" (צילום: ערוץ הכנסת)

מוקדם יותר היום מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, נאם בכנס האבטחה של ישראל בחסות hvi פתרונות אבטחה, והתייחס לדבריו של ח"כ דודי אמסלם אמש. "משטרת ישראל תישאר א-פוליטית, תשאר משטרה של שוויוניות. נכפיד על אכיפה שווינית, על חופש המחאה וחופש הביטוי באשר הוא בלי הבדלים של דת, גזע או מין ושיוך כזה או אחר. ובעדינות - אף אחד לא יפחיד אותנו. אז שיהיה לנו בהצלחה", אמר שבתאי.

מלשכתו של אמסלם נמסר אז בתגובה: "אמסלם קרא בנאומו למפכ"ל שלא לחשוש מהאיומים כנגדו, מצד אותם אנרכיסטים ותומכיהם בתקשורת, ולעשות את עבודתו, קרי שמירה על הסדר הציבורי. חבר הכנסת אמסלם דיבר על איומים של אחרים, ולא איים בעצמו על קובי שבתאי. אדרבא, הוא דווקא עודד אותו לעשות את המצופה ממשטרת ישראל!".

כאמור, אמסלם עורר אמש סערה נוספת בעקבות דברים שנשא במליאת הכנסת בהם כינה את המחאה נגד הרפורמה המשפטית "הפיכה", קרא למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי "לעצור את ההפיכה" ואיים כי "אנשים יועמדו לדין על מה שהיה פה בחודשיים האחרונים - אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם".

"אני מצפה שמשטרת ישראל בראש ובראשונה קודם כל תשמור על הסדר הציבורי ותעצור את ההפיכה", אמר אמסלם. "אל תפחד מהם הם מאיימים עליך, אני אגיד לך משהו קובי שבתאי - יום יבוא ולא רחוק שנקים ועדת חקירה ממלכתית על מה שהיה פה בתקופה האחרונה".

הוא המשיך ואיים: "אתה תראה כמה אנשים עוד ייחקרו באזהרה פה ועוד יועמדו לדין רק על החודשיים האחרונים, אני מציע לך אל תהיה אחד מהם. בגלל שאתה אחראי זו המשמרת שלך".