האלוף במיל', אייל בן ראובן, לשעבר סגן מפקד פצ"ן, שוחח הבוקר עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לגל הסרבנות בקרב חיילי המילואים, על רקע המחאה נגד מהפכה במערכת המשפט.

מאות אנשי מילואים: "לא נתייצב לשירות המילואים עקב קידום חוק הנבצרות"
בכיר לשעבר בצה"ל מתריע: "זו אחדות הטירוף, אם הרפורמה עוברת - יהיה משבר חוקתי"
 

באשר לאתגר של שר הביטחון והרמטכ"ל להתמודד עם האפשרות של סירוב להתייצב לשירות מילואים, אמר בן ראובן: "אני המום, מזועזע ומודאג מאד מאד מאד כפי שלא הייתי מעולם. גלנט, דיכטר אלה אנשים שמבינים ביטחון לאומי. אלה, לעומת עוד איזה 40 חברים בקואליציה שמעולם לא שירתו יום אחד במילואים, לא שירתו בכלל! גלנט ודיכטר מבינים ש"צבא העם" יש לזה משמעות".

"כל הקריאות לאנשי המילואים: לא צריכים אתכם', 'נפולת של נמושות', זה של אנשים פשוט לא מבינים מה זה צבא המילואים. פיקדתי על חטיבות, על אוגדות, אני יודע מי האנשים האלה. כל אנשי המילואים הם מתנדבים. במדינת ישראל מי שלא רוצה לשרת לא משרת. גלנט אמר אתמול: 'אני אתפטר אם לא תהיה פשרה בחקיקה'. הם מבינים שאי אפשר לקבל ולהוביל החלטות שבין דמוקרטיה לדיקטטורה", טען.

בהמשך הוסיף האלוף במיל': "גלנט, דיכטר איפה אתם? אתם לא מבינים מה אתם עושים?? אתם לא מבינים שאתם מאבדים את הצבא שלכם, את הכוח של המדינה שלנו. צבא המילואים זה צבא שכל חייו ודרכו, אנחנו יודעים שמאחרוינו עומדת משלה סבירה שמקבלת החלטות סבירות. כשהם רואים שמי שמקבל את ההחלטות במצב הביטחוני במדינה שלנו, זה לא רק גלנט".

"יושב שם שר כמו סמוטריץ' שיומיים לפני הרמדאן נוסע לכל מיני מקומות בעולם. הרי אף אחד לא רוצה לראות אותו. אז הוא מדבר עם חברים שלו בצרפת ומודיע שירדן היא חלק ממדינת ישראל יומיים לפני הרמדאן. אתה מבין מה קורה פה? אנחנו צריכים להסתער על יעדים, לסכן את חיינו, ומאחורינו עומדים אנשים הזויים. שר שקורא לרצח חפים מפשע? זה שר במדינת ישראל? שר אחר קורה לפירוק המשטרה לחתיכות ורוצה שמשמר הגבול יהיה אצלו", תקף.

בן ראובן הוסיף והזהיר: "אנשים מסתכלים על כל התמונה ואומרים עד כאן! צריך להבין: אנשי המילואים היום שמרימים כרטיס אדום, אומרים דבר פשוט. אנחנו נלחמים למען הזכות להמשיך ולהוביל את מערכת הביטחון. הם נלחמים על הזכות הזאת, הם לא סרבנים! המילה סרבנות משגעת אותי. אני מכיר את האנשים האלה, את הרמטכ"ל את ראש השב"כ. מה הם אומרים? 'בואו תהיו איתנו ותסמכו עלינו'. כשאני שומע 'סמוך עלי' מהרמטכ"ל, וממפקד חיל האוויר, הם אומרים בעצם: אנחנו נפעל על פי הפקודה!".

"עוד מעט יום העצמאות. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה בטקס הדלקת המשואות. ראש הממשלה לא יכול להגיע לשום טקס חוץ ממרכז הליכוד. זה יהיה איום ונורא אם זה יימשך כפי שהוא עכשיו. אני קורא, צועק לראש הממשלה: עצור, עצור, עצור הכל ומיד! אל תתקדם מטר קדימה, עם כל הלוינים והרוטמנים שלך וכל החבר'ה האלה".

"הם אנשים שלא מבינים, אתם תישארו לבד, אתה כבר לבד. ביידן לא רוצה לדבר איתך, בעולם מקבלים אותך ורק נוזפים בך. עצור את הרכבת הזא לפני שיהיה מאוחר. דיכטר, גלנט וברקת, אנשים שאני סומך עליהם, צאו מהמנהרה, תלחצו על הבלם, צאו מהרכבת הזאת. אתם ברכבת בלי בלמים, תקפצו ממנה ותעצרו אותה. אתם אנשים נועזים בקבלת ההחלטות. אנחנו במשבר חוקתי. נקודה!", סיכם אלוף במיל' אייל בן ראובן.