הליכוד הגיב היום (שלישי) לדיווח שבו נטען כי הקואליציה מנסה להאריך את כהונת הכנסת הנוכחית לחמש שנים, ולקבוע את מועד הבחירות הבאות לנובמבר 2027.

גלנט יתפטר אם לא תהיה פשרה? השיחות הקשות בין נתניהו ושר הביטחון
אחרי חודשים של נתק: ביידן שוחח עם נתניהו על הרפורמה המשפטית

בדיווח נטען כי מדובר בתגובות של הליכוד ויהדות התורה לפניה שהוגשה להארכת הכנסת הנוכחית, המתבססת על לקונה בחוק יסוד הכנסת שמתייחס לתאריך העברי לסיום כהונת הכנסת, בחודש חשוון. מנגד, בייעוץ המשפטי של הכנסת סבורים כי בחינת לשונו ותכליתו של החוק מעלה שמועד הבחירות יהיה אחרי ארבע שנים, כמקובל, בנובמבר 2026.

כאמור, בליכוד וביהדות התורה נטען שיש לערוך את הבחירות הבאות כחמש שנים מהבחירות האחרונות בגלל שהבחירות הקודמות נערכו בחודש חשוון, החוק קובע שהבחירות הבאות ייערכו "עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירה".

עם זאת, מהליכוד נמסר בתגובה: "הכותרת בתקשורת לפיה הממשלה מבקשת להאריך את תקופת כהונתה של הכנסת ה-25 בשנה אינה נכונה. הליכוד לא יזם הפנייה ליו״ר ועדת הבחירות אלא התבקש על ידי יושב ראש הוועדה השופט סולברג ליתן את תגובתו לבקשה שהוגשה לו על ידי אחרים שבה הוא התבקש לקבוע את מועד הבחירות לכנסת ה-25".

"כל סיעות הכנסת התבקשו להגיש תגובה, לרבות יועמ״ש הכנסת והממשלה. בנוסף, יש פסיקה ברורה שקובעת, כי לפי סעיף 36 לחוק יסוד הכנסת, תקופת כהונתה של כנסת שנבחרה - במקרה שלנו הכנסת ה-25 - אחרי כנסת שהתפזרה - במקרה שלנו הכנסת ה-24 - מוארכת עד חודש חשוון שלאחר תום ארבע שנים מיום שנבחרה. 

הואיל ותום ארבע שנים מיום היבחרה של הכנסת ה-25 חל בחודש חשוון תשפ״ז, אז תקופת כהונתה של הכנסת ה-25 מוארך עד לחודש חשוון 'הקרוב שלאחר' שזה חשוון תשפ״ח (2027) ויוצא שתקופת הכהונה של הכנסת ה-25 תוארך בכשנה".