עמר בר־לב, השר לביטחון הפנים לשעבר, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והצהיר כי הוא תומך במחאת המילואמניקים, שהודיעו היום על החרפת המחאה נגד המהפכה המשפטית והזהירו כי יפסיקו להתנדב למילואים אם החקיקה תעבור. 

פורום המילואים מחריף את המאבק: "אם הרפורמה תושלם, לא נתגייס למילואים"

"אני בהחלט תומך באמירה הזו שלהם", אמר בפתח דבריו והוסיף: "זה שהם מודיעים למפרע שאם כך וכך הם יפסיקו להתנדב למילואים, אני חושב שזה עוד סמן אזהרה לממשלת ישראל, לראש הממשלה שהוא אחראי לביטחון הלאומי שלנו, להחליט האם נכון לעשות את מה שהממשלה מנסה לעשות, שזו באמת הפיכה שלטונית. לעשות זאת בצורה כזאת או או לנסות לעצור רגע ולהגיע להסכמה לאומית יותר רחבה - לעשות מהלכים כאלה ואחרים". 

בהמשך, עוד אמר: "בפועל, פחות מחמישה אחוז מאלה ששירתו בצה"ל בסדיר, משרתים במילואים. כך שגם מי שמשרת היום, הוא עושה זאת בהתנדבות וכל מי שלא רוצה לשרת במילואים, כבר מזמן לא משרת. אני נותן רוח גבית לאותם אנשי מילואים שבראייה שלי, כולם מתנדבים. אני בהחלט תומך בהם ונותן רוח ערכית ומוסרית על פי הערכים שלי לכל מי שמתנדב במילואים". 

על דבריו של השר דוד אמסלם נגד מפכ"ל המשטרה, אמר: "אני יוצא נגד זה. לחברי כנסת יש חסינות ולצערי יש לא מעט כאלה שמנצלים את זה לכיוונים פשוט לא ראויים ולא לאומיים. זה שחבר כנסת מעל דוכן הכנסת אומר את הדברים האלה, אי אפשר לקחת את זה בחזרה. הוא התכוון להם. גם אם הלשכה לאחר מכן אומרת שהוא קצת התבלבל, זה לא מוחק את המילים שהוא אמר. בעיקר אם המילים של אותו אמסלם מתחברות לעוד הרבה מילים אחרות שאמר כנגד חלקים גדולים מאזרחי המדינה במשך השנים האחרונות, כמו נאום הרולקסים". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM