ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התראיין היום (רביעי) בתוכנית הבוקר בערוץ 12 והתייחס להצעת הפשרה על הרפורמה המשפטית של יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, וביקר את הצעתו בחריפות.

חוות דעת של מומחי משפט: הצעת הפשרה של רוטמן צריכה לעבור מחדש בקריאה ראשונה
לפיד תוקף את מתווה רוטמן: "הוועדה למינוי שופטים - מוקד ההפיכה המשטרית"

"הריכוך הזה הוא לא ממש ריכוך. בפועל לא יהיה ריכוך", אמר ביטן, "כששר המשפטים אומר שימשיכו עם כל החוקים זה לא באמת ריכוך. לא מעט בליכוד חושבים כמוני. שליש סיעה לפחות. לרוב החברים יש בעיה עם המתפקדים של הליכוד שרוצים רפורמה כמו שהציעו בהתחלה. הם רוצים ניצחון ולא מעניין אותם. ח"כים ושרים לא רוצים להיכנס לזה".

כזכור, ח"כ רוטמן הציע כי יהיו שתי ועדות לבחירת שופטים שיהיו זהות בהרכבן למעט הרכב השופטים בהתאם לערכאות השונות. "אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת", ציין רוטמן. לפי ההצעה, הערכאות הנמוכות - נשיא העליון ונשיא מחוזי שייבחר ע"י נשיאי המחוזי ונשיא שלום שיבחר על ידי נשיאי השלום.

כמו כן, אמר רוטמן: "היחס היום בין האופוזיציה לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים הוא יחס של 1-3. אני חושב שראוי לשמר ולעגן את היחס הזה ולכן אני חושב שאם נעשה בוועדה יחס של 6-2 אנו בעצם שומרים על הייצוג. כלומר שיהיו: 3 שרים, 3 חברי כנסת לקואליציה ו-2 חברי כנסת לאופזיציה". בנוסף, רוטמן מבקש שתהיה דרישה שנציגי סיעות האופוזיציה יהיו משתי סיעות ושנציגי הקואליציה יהיו משלוש סיעות.