שגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ האמריקאי בעקבות ביטול חוק ההתנתקות. יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שר החוץ לשעבר, התייחס היום (רביעי) לדברים בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5. בהמשך התייחס להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר התקרית הביטחונית במגידו ולהצהרת שר המשפטים יריב לוין לפיה אם בג"ץ יפסול את החקיקה הוא לא יכבד את פסיקתו.

צעד חריג: השגריר הישראלי בוושינגטון זומן ל"שיחת הבעת דאגה"
"אין הצדקה": לוין רמז כי לא יכבד את הכרעת בג"ץ אם יפסול את הרפורמה

"זו הפעם הראשונה למיטב זיכרוני שראש ממשלת ישראל שלושה חודשים לאחר כניסה לתפקיד טרם זומן לבית הלבן", אמר ליברמן בפתח הראיון. "שר החוץ טרם קיבל הזמנה לבקר, ראש הממשלה ושר החוץ לא מצליחים לקבל הזמנה. מעולם לא היינו כל כך מפוררים מבפנים ומבודדים מבחוץ כמו שאנחנו היום, זה כישלון מהדהד במדיניות חוץ שלנו כמו במדיניות הביטחון וכמו כלכלה, וזו גם פגיעה קשה של החוסן הלאומי במדינת ישראל".

"מה שצריך להטריד אותנו זו ההתנהלות של ממשלת ישראל, היא פשוט פוגעת בחוסן הלאומי בתוך ישראל, בחוסן הלאומי של העם היהודי כולו. כל מקום שראש ממשלה מגיע אליו מישהו מפגין נגדו בראשי קהילות יהודיות. גם במישור המשפטי הניסיון להפוך אותנו פה לדיקטטורה, וגם כל הטרלול הזה של כל החקיקה שהופכת את מדינת ישראל למדינת הלכה, תסתכל מה הולך פה". 

על התנהלות הממשלה לאחר התקרית הביטחונית במגידו אמר: "זה דבר חמור ביותר, זה שנתניהו מתנהל כמו שפן, פשוט מפגין חולשה, פחדנות. ולכן כמו שהפרצה קוראת לגנב, ככה חולשה מזמינה עוד התנגדות. אי אפשר לעבור לסדר היום על מה שקרה במגידו. כמה שנדחה יותר ככה נקבל אותו הדבר רק בתנאים הרבה יותר גרועים. נתניהו מוביל אותנו לחורבן הבית השלישי".

"אני חושב שמה שאנחנו משדרים לאויבים שלנו זה בדיוק מה שנתניהו גרם", אמר ליברמן. "הרי כל הממשלה הזאת קיימת שלושה חודשים, לפני שלושה חודשים המצב הזה לא היה. ככה לפגוע בחוסן הלאומי, בעוצמה, באחדות העם, בשלושה חודשים? זה לא שאנחנו לא יודעים להפסיד, הם לא יודעים שובע, אין גבולות, הרי תראה במה מתעסק נתניהו, בחוק המתנות. הבעיה שאנשים באמת איבדו קשר למציאות, שיכורי כוח, לא רואים בעיניים, מתנהלים בצורה דורסנית וכוחנית, וגם השותפים שלו".

"כשאנחנו נצא מהשבר הזה, לא נחזור למה שהיינו, חייבם להפריד בין דת למדינה, חייבים לקבע חוק שיווין בנטל - אין יותר פטורים, כולם בגיל 18 או מתגייסים לצבא או שירות אזרחי. חייבים לקבל חוקה, חייבים בית משפט לחוקה. צריך להבין - המנוע העיקרי לכל השינויים האלה הם זקני ש"ס ויהדות התורה שמבחינתם כל המהפכה החוקתית הזאת זה שלב ראשון", תקף חבר הכנסת.

על הצהרת שר המשפטים יריב לוין לפיה במידה ובג"ץ יפסול את החקיקה הוא לא יכבד את פסיקתו אמר ליברמן: "יש לפחות שישה - שבעה ח"כים בליכוד שבמידה ותהיה התנגשות בין פסיקה של בית המשפט העליון להחלטת ממשלה, הם אומרים את זה - 'אנחנו נציית להחלטות בית המשפט העליון'. גם ראשי מוסדות, שלא יהיה ספק, כולם יצייתו לבית המשפט העליון". 

יריב לוין (צילום: מארק ישראל סלם)
יריב לוין (צילום: מארק ישראל סלם)

לסיום אמר: "אני רואה את עם ישראל במיטבו, אני רואה אנשים עוזבים הכל ויוצאים להפגין, אנשים נלחמים, אף אחד לא מרים דגל לבן. אני בטוח שמכל המשבר הזה נצא עם הרבה שינויים שמתבקשים הרבה שנים ונצא מחוזקים".