מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיקוח אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה. לאחר נפילת החוק, חברי הכנסת של האופוזיציה תקפו את הקואליציה.

בן גביר הכריז: "אביא תוך חודש חוק איזוק אלקטרוני מדויק יותר ומאוזן יותר"

במהלך דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נרשמה מהומה במליאה, עם חברי כנסת שקראו לעברו 'בושה, בושה'. קודם לכן, חברת הכנסת נעמה לזימי הקריאה את שמות הנרצחות מהתקופה האחרונה, ותקפה את בן גביר: "הנה הוא, שר הפיתות".

לאחר שהחוק נפל, מספר חברות כנסת מהאופוזיציה הציגו אזיקים אלקטרוני. בן גביר תקף את חברי האופוזיציה: "בקדנציה קודמת מרב מיכאלי לא קידמה את החוק". חבר הכנסת עודד פורר סירב במשך זמן רב לעזוב את המליאה, ואף דחף את המאבטחים במקום. 

"הקואלציה הוכיחה היום שהיא מזלזלת בחיי נשים. דם נשים אינו הפקר! הגענו חברות הכנסת למליאה עם הצמיד האלקטרוני, שהוא קטן אך מציל חיים של נשים. ממשלה שמצביעה נגד הגנה על חיי נשים והצלתן אין לה זכות קיום. אנו הנשים בכנסת וגם בוועדה לא נוותר על המאבק הצודק להצלת חיים", תקפה חברת הכנסת  פנינה תמנו שטה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יו"ר נעמת חגית פאר, הגיבה להפלת החוק: ״בושה וחרפה-  הממשלה מסכנת באופן ישיר את חייהן של נשים בישראל. יש חוקים שחשוב לקואליציה הזאת להעביר ובהקדם, בעיקר כאלו פרסונליים שנועדו לשרת אותם עצמם- כל השאר יכול לחכות. עדיף שלא יעזו להגיע לסיורי הפוטו-אופ שהם כל כך אוהבים במקלטים לנשים מוכות- תתביישו לכם, לא רוצות לראות אתכם".

כזכור, בוועדת השרים לענייני חקיקה שהתקיימה בתחילת השבוע, הודיע בן גביר כי בתוך חודש הוא יביא הצעת חוק ממשלתית לאיזוק אלקטרוני כדי "למנוע תלונות שווא כלפי גברים".