יממה לפני הרמדאן: דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הזהיר היום (רביעי) מפני המשך המתיחות ביטחונית. לדבריו, "הסכנה של ההסלמה הישראלית המתמשכת נגד העם הפלסטיני, ובהם גם צעדי הענישה נגד האסירים, הפלישות לערים הפלסטיניות והמשך ההתנחלויות, כל אלו יובילו לפיצוץ שאף אחד לא יוכל לשלוט בו".

רודיינה המשיך ואמר כי "להסלמה הישראלית נגד האסירים הגיבורים, שאותה מוביל הקיצוני הפשיסט איתמר בן גביר, יהיו השלכות חמורות, ולקהילה הבינלאומית, וכל הפורום הבינלאומיים, כולל מועצת הביטחון, מועצת זכויות האדם וארגונים אחרים חייבים להתערב ולעצור זאת מיד, לפני שיהיה מאוחר מדי".

בהצרה לתקשורת הפלסטינית, הוסיף דוברו של אבו מאזן כי "נושא האסירים הוא הנושא המרכזי של העם הפלסטיני והנהגתו, וכל הפלסטינים תומכים בגיבורים האלו". לדבריו, "אבו מאזן נמצא במגעים אינטנסיביים עם כל הגורמים הבינלאומיים הרלוונטיים כדי לעצור את המתקפות של ישראל נגד האסירים והעם הפלסטיני".

נביל אבו רודיינה (צילום: gettyimages)
נביל אבו רודיינה (צילום: gettyimages)

כמו כן, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הזהיר גם הוא מהסלמה ביטחונית, והתייחס גם לסוגיית האסירים הפלסטינים, שפתחו בשביתת רעב. לדבריו, "אני עומדים לצד האסירים בהמשך המחאה בבתי הכלא הישראלי. מי שעומד בפני האסירים הגיבורים שלנו הן הפעלות הפשיסטיות של הציונים. הכיבוש הזוי אם הוא חושב שהוא מסוגל לפעול נגד האסירים שלנו ללא כל תגובה".

עוד צין כי "הסיסמה חירות או מות קדושים, במקביל לכניסת הרמדאן, תאלץ את ישראל לסגת מהצעדים המסלימים נגד האסירים, שמהווים עבורנו קו אדום". 

מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
מוסא אבו מרזוק (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

אמש, שישה אסירים ביטחוניים כבר פתחו בשביתת רעב בבתי הכלא בישראל, כשהנהגת האסירים הבטיחה כי אלפים נוספים יצטרפו גם הם במהלך התקופה הקרובה. הפלגים הפלסטינים, ביניהם חמאס, פתח, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית, הכריזו בהצהרה המשותפת כי שביתת הרעב מתקיימת תחת הסיסמה "חירות או מות קדושים", במטרה "לשאוף ולבלום את התוקפנות של השר איתמר בן גביר והנהלות בתי הכלא הישראלים".

עוד נאמר בהצהרה כי "לאחר שישראל חשבה שהיא תוכל להפר את זכויותינו ואת הכבוד שלנו, ולאחר כל המאמצים שלא הצליחו לרסן את בן גביר ומכחיש קיומנו, סמוטריץ', החלטנו לפתוח בשביתת רעב כדי להשמיע את בכל העולם את הקריאה שלנו לחופש".