יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, פנה הערב (רביעי) במכתב ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, בטענה כי נמנעה ממנו הצבעה על חוק האיזוק האלקטרוני במליאת הכנסת. זאת, לאחר שהקואליציה הפילה את החוק בקריאה טרומית, על חודו של קול.

במכתב שנשלח ליועצת המשפטית של הכנסת, ראשי הסיעות בכנסת, וליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נכתב כי "בחוק האיזוק האלקטרוני החליט יו"ר הישיבה, ח"כ בוסו, לקיים את ההצבעה כהצבעה אלקטרונית למרות שהמליאה הייתה סוערת ושורות שלמות נחסמו באופן שלא ניתן היה לגשת להצביע בחלק מהמסכים התרעתי על כך בפני היו"ר, ואף מזכיר הכנסת התריע בפניו. ניהול הישיבה הוביל לכך שנמנעה מח"כ הזכות להצביע".

"למרות הכל, ולמרות שהנושא היה ברור ליו"ר הישיבה, הוא המשיך בהצבעה תוך שבפועל הוא שולל את זכות ההצבעה מחבר כנסת. המהלך המתבקש היה לעצור את ההצבעה עד שתתאפשר לכל חברי הכנסת גישה להצבעה, או לחילופין להכריז על הצבעה שמית".

העימות במליאת הכנסת לאחר דחיית חוק האזיק האלקטרוני (צילום: צילום מסך)
העימות במליאת הכנסת לאחר דחיית חוק האזיק האלקטרוני (צילום: צילום מסך)

עוד הוסיף ח"כ פורר, כי "שלילת זכות ההצבעה מחבר כנסת היא שיא השיאים של הבריונות שבה מנוהלת המליאה. מעולם לא נמנעה זכות ההצבעה מחבר כנסת. מעבר לסדר היום על התנהלות שכזו תבשר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שעידן חדש התחיל בכנסת ה-25. לפיכך, ועל מנת לוודא שזכותם של חברי הכנסת להצביע תישמר מעתה וגם להבא, אבקש להכריז כי ההצבעה אינה חוקית ולהורות לקיים הצבעה חוזרת".

"לא זו בלבד, אלא שחשוב שאציין, שפתרון לפיו יקריאו את הצבעתי לאחר שכבר עברו לסעיפים אחרים ויוסיפו את הצבעתי לתוצאות, אינו מקובל עלי. זה פתרון שפוגע בהליכי ההצבעה, מדובר בתוספת הצבעה אחרי שתוצאות ההצבעה כבר פורסמו והוקראו ושודרו בכל המדיות. ככל שיתקבל אופן ההצבעה הזה, אבקש שמעתה כך תהיינה הצבעותיי, אני אעביר הודעה לייעוץ המשפטי וכך יוקרא במליאה, שהרי בעצם ההשלמה עם התנהלות ניהול הישיבה באופן הזה, הרי מכאן שמדובר בהליך מותר ואין טעם בהגעתי למליאת הכנסת ובהשתתפות שלי בהצבעה באותו הזמן שכל חברי הכנסת מצביעים ומיד בסיום הדיון על החוק", סיכם.

כאמור, סערה רבה נוצרה בכנסת לאחר ההצבעה על החוק. לאחר שהחוק נפל, מספר חברות כנסת מהאופוזיציה הציגו אזיקים אלקטרוני. השר איתמר בן גביר תקף את חברי האופוזיציה: "בקדנציה קודמת מרב מיכאלי לא קידמה את החוק". חבר הכנסת עודד פורר סירב במשך זמן רב לעזוב את המליאה, ואף דחף את המאבטחים במקום. 

"הקואלציה הוכיחה היום שהיא מזלזלת בחיי נשים. דם נשים אינו הפקר! הגענו חברות הכנסת למליאה עם הצמיד האלקטרוני, שהוא קטן אך מציל חיים של נשים. ממשלה שמצביעה נגד הגנה על חיי נשים והצלתן אין לה זכות קיום. אנו הנשים בכנסת וגם בוועדה לא נוותר על המאבק הצודק להצלת חיים", תקפה חברת הכנסת  פנינה תמנו שטה.