חברת הכנסת מירב בן ארי שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM אודות חוק הנבצרות שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. ובנוסף, על חוק האיזוק האלקטרוני למניעת אלימות במשפחה שנפל.

על חודו של קול: הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני
חוק הנבצרות אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית; לפיד: "חוק מגונה ומושחת"

בפתח הראיון, בן ארי נשאלה אם נכחה במליאה: "כן, האמת שסיימנו ממש לא מזמן. כל הלילה התעסקתי בדבר האחרון שחשוב לציבור אבל הכי חשוב לנתניהו. החוק עבר, לא יודעת איך להסביר אותו בכלל, גם אם ראש ממשלה רוצה לצאת לנבצרות הוא צריך שני שליש מוועדת הכנסת. אגב, גם אם הוא מחוסר הכרה הוא צריך הסכמה של הכנסת".

"חוק שתרומתו לציבור הוא אפס אם לא מינוס שתיים. בעיניי זה מופרך, אני חושבת שיש לנו מערכת משפט מצוינת. הוא בעצמו אמר שראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות לא יכול לנהל מדינה ולכן צריך לצאת לנבצרות, דברים שנתניהו אמר בעצמו על אולמרט. אם ראש הממשלה צריך לצאת לנבצרות בגלל התיקים שלו והניהול של המשפט, מה זה קשור למערכת המשפט?", המשיכה.

"לא הצלחתי להבין את הטענה הזו שכולם נמצאים בניגוד עניינים, ואז מה? נעשה חוק עוקף בג"ץ? לא נקיים את פסיקת בג"ץ? בגלל שכולם בניגוד עניינים? לימדתי את חוק יסוד הממשלה שנתיים, הוא לא מתייחס לנאשם בפלילים. יש שם וואקום. אפשר לחוקק תיקון לחוק יסוד הממשלה שמתעסק בנבצרות אבל לא ככה, לא בצורה כזו שדורסת את נושא הנבצרות. הכנסת, לפחות איך שהיא נראית היום מבצעת כל דבר שהממשלה אומרת, היא לא שואלת, מבקרת, היא לא עושה שום דבר שכנסת אמורה לעשות כגוף שמפקח על עבודת הממשלה", הדגישה.

עוד הסבירה חברת הכנסת: "הכנסת נמצאת במצב הכי שפל שלה, גם בעיני הציבור. תסתכלו על התמיכה בכנסת, ולא בכדי. אם הכנסת היא הזרוע המבצעת של הממשלה, למה אנחנו נמצאים בכנסת? אם מה שעשית עכשיו זה לבצר את ראש הממשלה, מה זה? למה עשית את החוק הזה בכלל? בשביל שהכנסת תגבה את ראש הממשלה? בינתיים הוא מספיק חזק. מה שאנחנו רואים בכנסת זה את השלוחות שלו. ככה לא אמורה להתנהל כנסת מתוקנת. אני מזכירה לכם שכנסת שלנו פיזרה את הממשלה שלנו".

על חוק האיזוק האלקטרוני שנפל אמרה בן ארי: "קודם כל, החוק הזה הוכן במשך שנה על ידי גורמי המקצוע במשרד לביטחון פנים, משפטים ורווחה, גורמי מקצוע. החוק הזה לא עבר בקדנציה שלנו אך ורק כי לא היה לי רוב, הוא מתוקצב ומוכן לקריאה שנייה שלישית. למה לא היה לי רוב? כי לצערי שיקלי וסילמן לא היו חלק מהקואליציה בשבוע האחרון. התחננתי לסמוטריץ', ישב במליאה, הסתכל בפלאפון במקביל אליי ואמר לי 'אני נותן לך רק קריאה ראשונה', ככה נפל לי החוק".

בסיום הראיון, הדגישה חברת הכנסת: "החוק הזה עבר הרבה שינויים ותהפוכות ובסוף התגלגל לחוק טוב. השר לביטחון לאומי כעת היה צריך להרים את החוק הזה ולהגיד 'יש לי כסף, הוא חוק טוב'. אם הוא רוצה לעשות שינויים, שזה לגיטימי, שיבוא לוועדה בכנסת, לוועדה לביטחון פנים ויעשה שינויים. שש נשים נרצחו מתחילת השנה, לצערי מאוד קשה למנוע את הרצח הבא. האיזוק האלקטרוני, לא רק שהוא מציל חיים, הוא גם שומר על איכות חיים".

"במקום שהשר לביטחון לאומי היה לוקח את הנושא הזה ואומר 'אני רץ איתו קדימה, את התיקונים שלי מביא בוועדה' הוא פשוט הפיל את החוק. ראיתי אתמול חברות כנסת זועקות, לא ספר אותן, התנהג בצורה ילדותית, ראיתי איך צעקו עליו שם, יואב קיש אמר לו 'רד מהדוכן, אתה עושה מספיק נזק'. ראינו את כל האירוע הזה. אני מבטיחה לכם שאני לא מתכוונת להרפות מהנושא של האיזוק. חוק שטוב לאזרחי ישראל, אני לא אופוזיציה לאזרחים. אני מעבירה מלא חוקים טובים ומצביעה בעד", חתמה בדבריה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM