אלפי מפגינים הגיעו הערב (חמישי) לבני ברק, כדי למחות נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. המפגינים צעדו על ציר ז'בוטינסקי כשהם קוראים "דמוקרטיה" ו-"באנו חושך לרגש" והניפו דגלים. עם זאת, תושב המקום טען כי רוב החרדים נענו לקריאה של מנהיגי הציבור ולא יצאו לרחובות. כלל צירי התנועה בבני ברק נפתחו לתנועה.

במקביל, עשרות מפגיני ימין הגיעו לצומת זבוטינסקי-רבי עקיבא, כאשר הם נושאים שלטים, שעליהם נכתב בין היתר: "המיעוט השמאלני לא יקבע לישראל", וחלקם צעקו קריאות תמיכה בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובראש הממשלה בנימין נתניהו. העימותים המילוליים התנהלו תחת אבטחה כבדה של המשטרה.

במהלך תהלוכת מפגיני הימין נעצרו שלושה קטינים: אחד בגין החזקת אמצעי פירוטכניקה, שני בחשד ליידוי ביצים לעבר מוחים, ושלישי בגין חשד ליידוי חפצים לעבר מוחים. בנוסף נעצרו שני בגירים בגין תקיפה של מוחים.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

בבית הנשיא קראו הבוקר להרגעת הרוחות: "נשיא המדינה יצחק הרצוג וצוותו שוחחו בימים האחרונים, וביתר שאת ביממה האחרונה, עם גורמים שונים, בנוגע להפגנה הצפויה בעיר בני ברק, וזאת במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן. בין הגורמים עימם עמדו הנשיא וצוותו בקשר היו: ראש העירייה, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל – מכלל גווני הקשת".

עוד הוסיפו: "אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו. הנשיא מדגיש כי דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו".

עימותים בין שוטרים למפגינים בת"א, מכת"זית הופעלה לראשונה בחיפה

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, אתמול הופצה קריאה גם מטעם ועדת הישיבות בארץ ישראל, בשם הרב אדלשטיין, לא להתעמת עם המפגינים. "באשר קמו באחרונה אנשים הרחוקים לדאבוננו מהתורה ומקיום מצוותיה, בדברי מצה ומריבה על יושבי אוהל תלמידי הישיבות הק' שהן הם מקיימים עולם, הננו בקריאה לכלל תלמידי הישיבה היקרים, רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וח"ו מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה". 

מלשכת רה״מ נמסר כי "רה״מ נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשוחח עם ראשי המפלגות החרדיות, מנהיגים ומובילי דעת קהל, בקריאה לציבור שלא להגיע לאזורי החיכוך ולא להיגרר לפרובוקציות. רה״מ שיבח את קריאתו של הרב אדלשטיין ומנהיגי הציבור החרדי שהורו לשומעי לקחם לנהוג בסובלנות ובאורך רוח".

מארגני המחאה מסרו לקראת הצעדה, כי "אמש בוועדת החוקה ניהל ח"כ יצחק פינדרוס את הדיון בבריונות, וביצע מחטף שיאפשר לממשלה להמשיך לדהור לעבר הדיקטטורה. נזכיר כי האיש הצהיר לאחרונה שהוא חולם 'לפוצץ את בית המשפט העליון'. לא מדובר באירוע מקרי. בשבועות האחרונים ניצבים חברי הכנסת החרדים בחזית ההפיכה המשטרית, לא פחות מרוטמן ומלוין. נראה שאחרי שנים של סטטוס קוו, ההנהגה החרדית הכריזה עלינו, הציבור הליברלי, מלחמה. על כן, נגיע מחר בהמונינו לבני ברק, העיר שבה גרה מרבית ההנהגה החרדית כדי לומר לה - עד כאן".