נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (חמישי) בנוגע לרפורמה המשפטית, במהלכו הצהיר כי יעשה ככל שביכולתו על מנת להגיע לפתרון המשבר שנוצר בעקבות הרפורמה, הובילה לשלל תגובות נגד מטעם ראשי המחאה וחברי האופוזיציה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, תקף את נתניהו ומסר בין היתר כי: "במקום לעצור את החקיקה ולהרגיע את הרוחות נתניהו שוב התקרבן והתלונן, והמשיך להפיץ שקרים מחפירים נגד מערכת המשפט שבינם לבין המציאות אין דבר. הקול קול נתניהו, אבל הידיים ידי יריב לוין".

"נתניהו סירב לעצור את החקיקה  והודעתו שהם מביאים את השינוי בוועדה למינוי שופטים בשבוע הבא מוכיחה שאין לו שום כוונה לקיים הידברות אמיתית. זוהי אחיזת עיניים גמורה", הוסיף.

גם יושב ראש 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, תקף: "מההדלפות לתקשורת, מהדברים שנאמרו בחדר הסגור לראש ממשלת ישראל על ידי שר הביטחון, הרמטכ״ל וראש השב״כ, עולה תמונה עגומה- השינויים במערכת המשפט מפרקים  את צה״ל ופוגעים בכושר המבצעי שלו. זה כבר עבר ממערך המילואים למערך הסדיר".

שר המשפטים לשעבר, חה"כ גדעון סער, מסר כי: ״נאום נתניהו הערב הצליח לאכזב אפילו את מי שאין לו שום ציפיות ממנו. באופן מעשי הוא הודיע שבכוונתו להביא,כמתוכנן, את החוק להשתלטות על בחירת השופטים. על הדרך הודיע חגיגית שירמוס את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו כנאשם. החמצת הזדמנות נוספת שמרחיבה את הקרע בעם. המענה: העצמת המחאה״.

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אמר בתגובה לדברי נתניהו כי: "הים אותו הים ונתניהו אותו נתניהו. הוא צריך לעשות דבר פשוט - לעצור ולדבר במקום לצאת נגד היועמש"ית. צר לי שהוא לא מתעלה לגודל השעה ועוצר, גם כעת כשגם מדבריו שלו ברור שזה הדבר הנכון למדינת ישראל. אבל מחסום השתיקה החל להישבר היום".

"חברי כנסת רבים בקואליציה ובראשם שר הביטחון, רואים בדהרת החקיקה אותה אנו חווים, פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחברה הישראלית כמו גם טעות היסטורית. הערב ברור מעל לכל ספק  שההפיכה תפגע אנושות בדמוקרטיה ובחברה הישראלית, זו תהיה פגיעה בכינון ישיר בביטחון ישראל וחוסר אחריות לאומית ממדרגה ראשונה", הוסיף גנץ.

חבר סיעת 'ישראל ביתנו', עודד פורר, הגיב גם הוא להצהרת נתניהו ואמר: ״‏הרבה מילים, איפור ותאורה - אבל אותם שקרים, אותם סיפורים ואגדות. ההצגה לא משתנה, ההצהרות הדרמטיות שאין בהן ממש, ובפועל בשבוע הבא נתכנס כולנו כדי לטפל בחוק המתנות, חוק דרעי והחוק שיכפיף את בית המשפט לראש הממשלה".

חברת הכנסת אפרת רייטן, כתבה בתגובה לנאום: "מביש. נתניהו לא למד כלום. ממשיך לעשות דלגיטימציה לביהמ"ש. לומר דברים שאינם אמת וסיסמאות ריקות. ובעיקר, עולה בבירור הפחד מאובדן השליטה, בהלה מפירוק הצבא והחוסן הלאומי. ראש הממשלה, לקחת הימור גדול מדיי ופספסת הזדמנות היסטורית למנהיגות ואחריות בימים רגישים במיוחד. נמשיך להלחם".