בכירים בליכוד תקפו היום (שישי) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, זאת לאחר מכתבה לראש הממשלה נתניהו בעקבות הצהרתו אמש בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

נתניהו לא קרא לעצור את החקיקה: "החוק לשינוי ועדת שופטים יעלה בשבוע הבא"

"היועמ"שית לוקחת את סוגיית ניגוד העניינים רחוק מדי. יש שורה של משפטנית, ביניהם - משפטנים מחוגי השמאל שאומרים בקול כי היועמ"שית לקחה את עניין ניגוד העניינים רחוק ממה שמנדלבליט דרש. מנדלבליט דרש שלא יהיה מצב שרה"מ עוסק ספציפית במינוי שופטים, ממנה שופט שבסוף ידון בערעור על פסק דינו בעליון. מפה ועד המקום שאליו היועמ"שית לקחה את הסוגייה וטוענת כי נתניהו בכלל לא יכול לעסוק ברפורמה המשפטית, זוהי עמדה קיצונית המצביע על הכוונה להדיח את נתניהו מתפקידו. אין דרך אחרת להבין את דבריה של בהרב -מיארה", טענו.

לדבריהם, "חוק יסוד תוקן ואושר, אין תסריט שבו בג"ץ יתערב בחוק יסוד. אין מדינה בעולם שבה פקיד יכול לעשות הפיכה על הבחירה של העם. נתניהו לא עוסק ולא מתכוון לעסוק ברפורמה באופן פרטני , בשופטים, בהרכבים. הוא מנסה, בתוך הכאוס שנוצר,  להבין מה  ניתן להעביר בכנסת ולהוריד את גל המחאה". 

מכתב היועמ''שית לנתניהו על הרפורמה המשפטית (צילום: צילום מסך, משרד המשפטים)
מכתב היועמ''שית לנתניהו על הרפורמה המשפטית (צילום: צילום מסך, משרד המשפטים)

בסביבת ראש הממשלה התייחסו גם כן למכתב ומסרו: "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה.".

"ראש הממשלה נתניהו לא הפר שום פסיקה של בית המשפט העליון ושום הסדר ניגוד עניינים. להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים. ממילא, ראש הממשלה נתניהו כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שיבחר על ידי הועדה לבחירת שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו של ראש הממשלה", נמסר. 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: "אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה ניסתה להטיל עלי מגבלות, עכשיו היועצת המשפטית מאיימת על ראש ממשלת ישראל בפומבי ונותנת לו הוראות - זו הפיכה. היועצת לא מסבירה למה היא פועלת בניגוד עניינים, כאשר חוק היועמ"שים קובע מפורשות קביעות לגביה, ניגוד עניינים שטוענת היועמ"שית נגד ראש ממשלה נתניהו, זה ניגוד העניינים שבו היא לוקה וחרף זאת היא ממשיכה לפעול ולחלק הוראות ולנסות להלך אימים נגד הפוליטיקאים. אני מחזק את ידי ראש הממשלה לא להיכנע ליועצת המשפטית, ומכתבה של היועצת הוא עוד הוכחה למה צריך לפטר אותה".