שר החינוך יואב קיש התראיין הערב (שבת) בתוכניתם של בן כספית ועמית סגל "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 והתייחס לחששות הציבור בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. כמו כן, התייחס קיש לגישתו של שר הביטחון יואב גלנט בנושא, לתופעת הסרבנות שרוקמת עור וגידים, ולחוק הנבצרות שעבר בקריאה שלישית השבוע.

בפתח הראיון, פנה קיש אל המצלמה ואמר: "אני רוצה לפנות לכל אזרחי ישראל, גם אני, גם לוין וגם ראש הממשלה לא רוצים מדינה שבה יש רשות אחת שיש לה כוח מוגבל. הרפורמה הזאת תתקן ותאזן, היא לא תהרוס. היא תעגן בחקיקה זכויות פרט, ללהט"בים ולנשים. נשמור על מיעוטים. זו המשימה שלנו".

"הליכוד היא מפלגה ליברלית. היה לנו דיון סיעתי, וחלק התנגדו אז ראש הממשלה נכנס לנהל את האירוע, גם גלנט הבין את זה. כל האירוע הזה התנהל בצורה אבסורדית בגלל היועמ"שית", המשיך.

בעניין מחאת הטייסים אמר השר: "אני מנהל שיחות עם חברים שהם אנשים ציוניים ואכפתיים. יש בינינו מחלוקת אמיתית על מה תפקידה של הרפורמה. אני חושב לחלוטין הפוך מהם, ואומר להם 'חבר'ה אתם לא מבינים מה קורה פה'. עם זאת, לא כביל ואסור בשום פנים ואופן להשתמש בחסימות כבישים, אלימות או סרבנות. לא יכול להיות שמדינה דמוקרטית תוכרע ע"י סרבנות. יש לחצים לגיטימיים ויש שלא, לתפיסתי הם לא לגיטימיים".

בסיום הראיון, התייחס קיש לחוק הנבצרות: "לא רצינו להעביר את החוק, אבל כשיש יועמ"שית שכל תפקידה כרגע זה לראות איך היא פוגעת בראש הממשלה ומובילה אותו למקומות שכאלה, אז היינו חייבים להעביר אותו. יועצת משפטית פוליטית שפוגעת בתפקיד על מלא.