הפוליטיקאים, חברי מפלגת הליכוד וגם ראשי הרשויות הגיבו הערב (שבת) לדברי שר הביטחון יואב גלנט שקרא לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט לטובת הידברות, ועל מנת למנוע מלהעמיק את השסע בחברה הישראלית. בתוך כך, השר אבי דיכטר, ללא תיאום כלשהו עם גלנט, פועל באופן עצמאי על מנת לשכנע את שרי הליכוד ואת ראש הממשלה לדחות את החקיקה עד אחרי יום העצמאות והימים הלאומיים.

בתל אביב, חיפה ומוקדים נוספים: התחדשה המחאה נגד הרפורמה

מטעמה של חברת הכנסת טלי גוטליב ('הליכוד') נמסר: "מה נדמה לך שר הבטחון? שיתנו לך אי פעם לשנות את מבנה הוועדה למינוי שופטים? שיתנו לך אי פעם לפרק את משחקי הכח בין נציגי לשכת עורכי הדין לשופטי העליון בוועדה? לא יתנו לך לא מחר ולא מחרתיים. אז מה זו הרפיסות והכניעה הזו? כנראה האיתרוג והליטוף של השמאל מענגים יותר ממה שניתן לדמיין".

מנגד, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מסר: "מודה לחברי, שר הביטחון יואב גלנט שהצטרף לדרך אותה אני מוביל מזה שבועות.
רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה.
מדינת ישראל חזקה ותמשיך להיות חזקה - יחד". יו״ר הקואליציה אופיר כץ, הגיב בראיון שקיים בערוץ 14: ״מי שלא יצביע בעד הרפורמה השבוע, סיים את דרכו הפוליטית בליכוד״.

סביבת שר המשפטים יריב לוין הגיבה גם היא לדבריו של שר הביטחון, ושלחה עקיצה לכיוונו של גלנט: "שלא כמו שר הביטחון, שר המשפטים יכבד את ראש הממשלה וימתין עם תגובה לשובו ארצה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, פרסם בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "שר הבטחון גלנט מוביל הערב צעד אמיץ וחיוני לבטחון מדינת ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת קשה בבטחון הלאומי וזה תפקידו ואחריותו לעצור את ההידרדרות המסוכנת. זהו רגע האמת. אני קורא לממשלה - תעצרו הכל, אל תעבירו השבוע את השינוי בוועדה למינוי שופטים ואת חוק דרעי, ובואו לקיים הידברות בבית הנשיא. מצדיע הערב למאות אלפי מגיני הארץ, הפטריוטים הישראלים שיצאו לרחובות להלחם על הדמוקרטיה הישראלית".

חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן: "צבא ההגנה על תנאי לישראל".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן צייץ בטוויטר: ״אני מברך את שר הביטחון גלנט על קריאתו לעצירת החקיקה ומצפה משאר חבריו בליכוד להצטרף ולעצור את הטירוף. הגיע הזמן שהממשלה תשים את אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות ותפעל לשמור על הביטחון, הכלכלה ועל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית".

חיים ביבס יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "אני תומך בקריאתו של שר הביטחון גלנט להקפיא  את החקיקה ולהתכנס באופן מיידי לתהליך של הידברות אמיתית, שתביא להסכמה רחבה. שמירה על אחדות עם ישראל וביטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר בעת הזאת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה. הוא גם מנהל בפועל  מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".

ח"כ שלמה קרעי ('הליכוד') כתב בטוויטר: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הבטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל. מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת!!"

חבר הכנסת דוד ביטן ('הליכוד'): "כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות".