גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי שר החלקאות אבי דיכטר קיבל לאחרונה מסרים ברורים שהוא מתקרב לתיק הביטחון, מה שמסביר את סיבוב הפרסה שלו מאתמול והאמירות שיצאו מסביבתו כי יצביא בעד החקיקה.

מה שמדהים זה לא מה שגלנט עשה, אלא העובדה שנתניהו מתעלם | בן כספית
בליכוד מעריכים: אלו הח"כים שיתנגדו לחוק הוועדה לבחירת שופטים
סביבת גלנט: "לוקחים בחשבון את הפיטורים, זה לא צפוי לשנות את עמדתו"

אותם גורמים במערכת הביטחון ציינו כי הם סבורים שהשר גלנט מבין את הלחץ שמנסים להפעיל באמצעות דיכטר, אך לטענתם זה לא ישפיע על דרך קבלת ההחלטות שלו. עם זאת, ככל שגובר השיח סביב אפשרות הפיטורין,  כך גם גוברת ההערכה בליכוד כי גלנט (כמו גם אדלשטיין) יימנע בהצבעה ולא יתנגד.

בסביבת שר הביטחון גלנט מבינים היטב את הלחץ שמופעל באמצעות מינוי אפשרי של דיכטר לשר ביטחון ולוקחים בחשבון את האפשרות שנתניהו יבקש לפטר אותו. זה לא צפוי לשנות את עמדתו הנשענת על הערכת המצב של מערכת הביטחון שיש צורך להתמקד כעת בסדר היום הביטחוני ולא בדברים אחרים/

ברקע הדברים, דיכטר הבהיר: "עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע. הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה״מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יואב גלנט בעת הצהרתו  (צילום: ללא קרדיט)
יואב גלנט בעת הצהרתו (צילום: ללא קרדיט)

כזכור, אמש נאם שר הביטחון וקרא לעצירת החקיקה על הרפורמה המשפטית, ואמר כי "בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, סיורים, בשטחי האימונים ובחדרי התדריכים, אני שומע את הקולות העולים מן השטח ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית איינם פוסחים על צה"ל, מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם, מקור עוצמתנו הולך ונשחק".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד הוסיף: "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר אל תוך צה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי, אני איש ימין חבר בתנועת הליכוד מאמין בעקרונותיה ומחוייב לערכיה המציבים את מדינת ישראל מעל הכול. אומר לכם כאן הערב כפי שאני אומר שנים ארוכות, צריך שינוי במערכת המשפט, מארג היחסים בין הרשות השופטת לכנסת דורש איזון , זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: ״בשביל להיות שר הביטחון, אבי דיכטר מסכן את ביטחון ישראל, ומפנה עורף ללוחמים. הוא יודע שההפיכה המשטרית מסכנת את החוסן הלאומי ואת בטחון אזרחי ישראל, אבל הג׳וב מעל לכל".