ההצהרה שקיים אמש שר הביטחון יואב גלנט, בה יצא נגד הרפורמה במערכת המשפט וקרא לעצור לעת עתה את החקיקה, הובילה לתגובות רבות במערכת הפוליטית והביטחונית. על רקע האירועים, שוחח הבוקר (ראשון) סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מזכ"ל קבוצת 'הביטחוניסטים', עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לדברים.

סביבת גלנט: "לוקחים בחשבון את הפיטורים, זה לא צפוי לשנות את עמדתו"
הרצי הלוי לממשלה: עקב מחאת משרתי המילואים, צה"ל על סף צמצום היקף המבצעים | דיווח

בוסקילה נשאל האם לדעתו החלטת שר הביטחון לצאת נגד הרפורמה נובעת מהתרחבות הסרבנות לשירות מילואים בצבא: "בהחלט. הסרבנות התרחבה מאד, ואולי לא התרחבה כמו שקיבלה ביטוי רחב בתקשורת, מי שמוביל המחאה הבין שיש פה מאמץ מנצח ולראייה שר הביטחון אתמול, נשא דברים משמעותיים".

"אני חושב ששר הביטחון לא היה קורא לעצירת החקיקה אם לא היה מבין שיש לזה השפעה על ביטחון מדינת ישראל. מי שעשה את זה, ניצל את העובדה שיש פה כשירות ייחודית מהחברה הישראלית ובכך הוא השפיע על  שר הביטחון כי הוא איים להשתמש בה לטובת הגנת החברה הישראלית", הוסיף.

"יש מצב ייחודי בצבא שנקרא פקודה בלתי חוקית, מצב שהמפקד שלך מורה לך דבר שהוא נגד הערכים הבסיסיים שלנו כצבא או כמדינה. אני לא חושב שזה המצב", ציין.

"גם כשמפקד פוקד עליך משימה צבאית שאתה חושב שהוא טועה. בצניעות אתה מנסה לחשוב שאתה לא מבין את כל התמונה המלאה. אבל פה יש מציאות אחרת שיותר מחצי הכמות בעם חושב אחרת. התקדים הזה הוא תקדים מאד מאד מסוכן", הסביר.

סגן אלוף במיל' בוסקילה הוסיף והזהיר: "אני חושב שמה שקורה פה זה מרד צבאי לא נגד הצבא אלא מרד צבאי בהקשר חברתי. תחשוב שבתוך מדינת ישראל יש צבא עם מגוון דעות, הרבה אנשים שכל אחד יכול להרגיש איזה פגיעה בערכים שלו ואם כל אחד יעשה דין לעצמו, אוי ואבוי לנו".