לאחר הנאום שבו קרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט הערב (ראשון) לפטר את שר הביטחון, יואב גלנט. אמש, הצהיר שר הביטחון כי "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער". בליכוד שוקלים כי שר החקלאות, אבי דיכטר, יחליף את גלנט, וח"כ דני דנון יחליף את דיכטר במשרד החקלאות. גלנט עצמו הגיב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

גורמים בליכוד הגיבו למהלך הדרמטי: "נתניהו העביר מסר מאוד ברור לכולם, בליכוד ומחוצה לו, בקואליציה, נגמרו המשחקים, צריך להתיישר. מי שהוא שר או יו"ר ועדה, הבין היטב את ההשלכות האפשריות של אי ציות להחלטות הקואליציה. נתניהו הראה מנהיגות והרתיע את כל מי ששקל שלא להצביע עם הקואליציה - לקראת ההצבעה על חוק הוועדה לבחירות שופטים".

עוד הוסיפו כי "אם בשבוע שעבר גלנט היה מבקש חופש הצבעה, הוא היה מקבל אותו. אבל הוא בחר להפתיע את רה"מ בעודו בחו"ל, זה משבר אימון. רה"מ פיטר אותו לא בגלל הדעות, אלא בגלל ההתנהלות". על אף פיטוריו, גלנט צפוי להשתתף מחר בוועדת החוץ והביטחון בכנסת. פיטוריו צפויים להיכנס לתוקף לאחר 48 שעות.  
 
כאמור, פיטוריו של גלנט מגיעים לאחר הנאום שנשא, ובו הדגיש כי "ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים אני עוסק בו יומם וליל, בשליחות מדינת ישראל, במדי צה"ל סיכנתי את חיי עשרות פעמים, ולמען מדינת ישראל אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר". 

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

גלנט הוסיף: "מתוקף תפקידי כשר הביטחון של ישראל האיומים סביבנו גדולים, בזירות רחוקות וסמוכות. איראן קרובה מאי פעם ליכולת גרעינית צבאית. הטרור הפלסטיני גובר והזירה הצפונית מתעצמת ורוחשת. בימים אלו יותר מתמיד אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים חסרי תקדים. צה"ל הוא צבא מעולה, מקור גאווה למשרתים בו ולכל עם ישראל. יחד בכוחות משותפים נוכל לכל אתגר בכל עת".

בשל בזה, החל גלנט להציג טיעוניו לעצירת החקיקה: "אבל בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, סיורים, בשטחי האימונים ובחדרי התדריכים, אני שומע את הקולות העולים מן השטח ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית איינם פוסחים על צה"ל, מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם, מקור עוצמתנו הולך ונשחק".

שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עוד הוסיף: "כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר אל תוך צה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי, אני איש ימין חבר בתנועת הליכוד מאמין בעקרונותיה ומחוייב לערכיה המציבים את מדינת ישראל מעל הכול. אומר לכם כאן הערב כפי שאני אומר שנים ארוכות, צריך שינוי במערכת המשפט, מארג היחסים בין הרשות השופטת לכנסת דורש איזון , זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור".

"בימים ובשבועות האחרונים בשיחות מאחורי הקלעים הצגתי את תמונת המצב הביטחוני, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי למען ביטחון ישראל למען בנותינו ובנינו צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה לאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ואת יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה, אלו ימים קדושים עבורנו", סיכם.