בצל הסערה הלילה: גורמים בליכוד מסרו כי נשקלת האפשרות לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, זאת בצל המחאות הנרחבות שמתקיימות הלילה (בין ראשון לשני) ברחבי המדינה, לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. בתוך כך, בכירים בליכוד האשימו: "לוין דוחף את ראש הממשלה להמשיך בכל מחיר. הוא צריך להתפטר אחרי הערב, הוא הביא את ישראל על סף מלחמת אחים", כך דווח בוואלה!. 

עשרות אלפים מוחים בת"א, עימותים בין מפגינים לשוטרים בירושלים
לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית: נתניהו פיטר את גלנט

עוד דווח כי גורמים במפלגה טענו כי נשקלת האפשרות לעצור את החקיקה וישנה סבירות גבוהה לכך, אך שר המשפטים יריב לוין מתנגד לכך. בכירים הליכוד האשימו את שר המשפטים: "לוין דוחף את ראש הממשלה להמשיך בכל מחיר. הוא צריך להתפטר אחרי הערב, הוא הביא את ישראל על סף מלחמת אחים", כך כאמור על פי הדיווח.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק, סתרה את הדיווחים לפיהם מפלגת הציונות הדתית תומכת בעצירת החקיקה: "הידיעה כאילו הציונות הדתית תומכת בעצירת החקיקה - פייק. 2.5 מיליון בוחרי ימין זכאים שקולם יספר ע"י שלוחיהם בכנסת. זו הדמוקרטיה, ולא להפך".

במקביל, המפלגות החרדיות הודיעו כי יתמכו בהחלטה של נתניהו, גם אם מדובר בעצירת החקיקה. שר התרבות והספורט מיקי זוהר, התייחס למחאות שמתקיימות הלילה ברחבי המדינה. "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו", ציין והוסיף: "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו".

כמו כן, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, התייחס למחאות שמתקיימות הלילה ברחבי המדינה. "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו", ציין והוסיף: "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו".

שר הכלכלה ניר ברקת, מסר: ״מדינת ישראל היא מעל הכול. עם ישראל מאוחד הוא מעל הכול. אני אגבה את ראש הממשלה בהחלטה לעצור ולחשב מסלול מחדש. הרפורמה נחוצה ונעשה אותה - אבל לא במחיר מלחמת אחים״.

כמו כן, השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי, צייץ בטוויטר: "צריך להודות, ביושר - טעינו בניווט! זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר. טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה".

עד כה, חברי הכנסת יולי אדלשטיין, דוד ביטן וניר ברקת קראו לעצור את החקיקה, זאת בנוסף לגלנט. כאמור, מחאות נרחבות מתקיימות כעת בתל אביב, חיפה, ירושלים ומוקדים נוספים ברחבי הארץ.