פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעז בן צור, הודיע בימים האחרונים לראש הממשלה שלא יוכל להמשיך לייצגו בתיק 4000 אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר, כך דווח הבוקר (שני) ב"וואלה!". חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה לדברים ואמרה כי נתניהו לא יכול להחליט על עצירת החקיקה.

דיווח: פרקליטו של נתניהו הודיע לו כי לא יוכל לייצגו אם החקיקה לא תיעצר

בציוץ שהעלתה לטוויטר כתבה גוטליב: "אם הפרסום לפיו עורך דינו של נתניהו איים כי אם לא תופסק החקיקה הוא לא יוכל להמשיך לייצגו הוא פרסום נכון, שאז נתניהו מנוע משיקול אישי וניגוד עניינים להחליט בסוגיה".

בתוך כך התייחסה חברת הכנסת למחאה הנרחבת בשיחה עם אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM. "פרוטקשן משלמים פעם אחת. אם אתה נסחט בסחיטה באיומים על דרך של אנרכיה מופקרת ומחאות שבינן לבין מה שמחוקקים פה אין קשר, אתה תמשיך ותעשה את זה, לא תוכל למשול, לחוקק", אמרה גוטליב. "אני מקווה שחברי מהקואליציה יבינו שהמחאות לא תפסקנה, הן ממומנות, ואנחנו כאן ויש לנו חובה אמיתית - למשול ולחוקק לטובת ישראל".

עוד טענה גוטליב כי "אין רפורמה. הרפורמה ז"ל. יש לי נטייה להגיד את הדברים כהווייתם, אין רפורמה. על פי המבנה לוועדה למינוי שופטים, שני שופטים אנחנו ממנים לעליון, שאגב תנאי הסף שלהם קבועים בחוק. שימו את זה רגע בצד, אני אולי אצליח למנות שני שופטים בשנתיים וחצי הקרובות, 12 אחוזים משופטי העליון. על זה אתם הורגים את המדינה שלי? על מה אתם הורגים את המדינה?".

"אני לא מוכנה שלשכת עורכי הדין שנציגיה נמצאים אצלי בוועדה והם רוחצים את ידיהם של שופטי בית המשפט העליון, לא מוכנה. אתה רוצה יו"ר לשכה שמנהל רומן עם מישהי וממליץ עליה? אתה חושב שזה מקרה בודד? הם ממשיכים להופיע אצל אותם שופטים. הייתה הצעה שלי שבמקום שני נציגים של לשכת עורכי הדין יהיה עוד נציג לאופוזיציה ולקואליציה. הרחבנו, נתנו עוד כוח, גם לקואליציה וגם לאופוזיציה, יש 11 חברים בוועדה כדי לאפשר כמה שיותר גיוון דעות. שני שופטים ראשונים? אוי אוי אוי. נציגי הלשכה ממשיכים להופיע אצל השופטים שהם ממנים, אוי ואבוי, זה פשוט נורא", הוסיפה.

לאור אמירותיה ציין לוינסון שהידע נמצא בידיהם של נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים, וח"כ גוטליב טענה מנגד: "לא נכון. שני הנציגים שיושבים בוועדה למינוי שופטים הם פיונים. אני צריכה להגיד לכם שהם פיונים? הם מצביעים על פי צו מצפונם? בחלומות הלילה. תפסיקו. הוועדה למינוי שופטים, כל השופטים בשלום ובמחוזי התמנו על פי שבעה מועמדים, אין וטו לקואליציה. בבקשה אל התעלמות מעובדות. על מה הרסנו את המדינה?".

לסיום אמרה: "אני פונה לעם ישראל, לכל מי שאהבת הארץ בתוך נפשו, מורשת, מסורת, היסטוריה, שרוצים את המדינה המפוארת הזו שלמה, שלא רוצים כביש באיילון בוער - מה קורה לכם? הוועדה למינוי שופטים שאולי תשפיע על 12 אחוזים משופטי העליון, תקראו את עצמכם לסדר, לשלום, לאחווה. בלי זה אין לנו שום זכות קיום".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM