דן נתניהו, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין היום (שני) בקשת 12 והודה כי הוא מתבייש שראש הממשלה הינו בן למשפחת נתניהו.

בג"ץ דחה את העתירה להוצאת נתניהו לנבצרות בשל "אי מיצוי הליכים"
הנתניהו'ז איבדו קשר עם המציאות. הלילה החל תהליך הבלימה | בן כספית

בשיחה ששודרה בערוץ, אמר דן: "אני מתבייש שהוא ובנו יש להם את השם נתניהו. זו פגיעה במורשת של הסבא, נתן נתניהו, פגיעה במורשת של אבא שלו, בן ציון נתניהו, ולבטח פגיעה במורשת של אימי, שושנה נתניהו", וחזר: "אני מתבייש בזה שהוא בן למשפחת נתניהו".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כזכור, בן דודו של ראש הממשלה הזהיר אותו בעבר מלפעול בצעדים שאינם הפיכים, כשאמר בחודש ינואר האחרון בהפגנת התנועה לאיכות השלטון וארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית: "הדרישה הבוטה במיוחד למנות למעשה את שופטי בית המשפט העליון – כולל את נשיא בית המשפט העליון – על ידי חברי הכנסת, יחד עם חקיקת חוקים אישיים מיטיבים לחברי כנסת שסרחו, משמעותה ביטול אי-תלותה ועצמאותה של הרשות השופטת".

"חקיקת פסקת התגברות שתמנע פסילת חוקים לא שוויוניים או אישיים, על ידי בית המשפט הגבוה לצדק, תביא באופן מידי לביטול בית המשפט העליון ולאובדן אמון הציבור במערכת המשפט". הוא פנה לבן דודו, ראש הממשלה, וקרא: "זכור, מעשיך הנוכחיים, הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו ולציבור בישראל הדוגל בערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק, על כל המשתמע מכך".