יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שוחח היום (שני) עם ליאת רון ויעל אילון ב-103FM והסביר את החלטתו להצטרף למחאה נגד הממשלה לאחר פיטורי גלנט. לדבריו, "פוטר שר ביטחון כאילו שאנחנו ברפובליקת בננות, לא היה מנוס מלצאת לשביתה". עוד אמר: "כשרה"מ יודיע שהוא יעצור את החקיקה, נפסיק את השביתה". 

בצל הסערה: ארנון בר דוד מפעיל לחץ על לוין לעצור את החקיקה
כל ההמראות נעצרו, קניונים נסגרו: ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית במשק

בפתח הדברים סיפר בר דוד כי "אתמול בלילה נחצו כל הקווים האדומים. אנחנו לא בימים רגילים. אתמול בלילה היה יום שאני לא זוכר אותו הרבה מאוד שנים. אנשים היו ברחובות, והבוקר אנשים מבוגרים עצרו אותי ובכו שהלכה להם המדינה. מעבר לזה, פוטר שר ביטחון במדינת ישראל, כאילו שאנחנו ברפובליקת בננות. הוא פוטר בלילה, בהחלטה של שניים-שלושה אנשים, זה דבר שהוא בלתי אפשרי. לכן, מבחינתי, כשנחצו כל הקווים האדומים לא היה מנוס מלצאת לשביתה הזאת, וזו לא שביתה רגילה. זו שביתה שמשתתפים בה כל המגזר העסקי".

"פעם ראשונה בבית ההסתדרות, ישבו כל מנהיגי העובדים ומעסיקים במשק הישראלי, יד ביד, כל המנכ"לים של חברות הביטוח, של הבנקים, של בתי החולים, של המלונאות במדינת ישראל וכדומה, וגם כל אלה שהיו במחאה, אנשי שב"כ לשעבר ואלופים וכדומה - יד אחת, אנחנו הכרזנו על שביתה והיא פרצה. מה שיעצור אותה, זו הפסקת החקיקה המיותרת הזאת, כי לא על זה הלכנו לבחירות. הבחירות ב־1 בנובמבר לא היו על רפורמה משפטית, היו על דברים אחרים. זה היה על יוקר המחיה, על איראן כמובן, על שלום עם סעודיה".

כשנשאל למה הוא ממתין השיב: "אני מחכה מ־10:30 למסיבת עיתונאים שרה"מ קבע מראש והוא דחה אותה, שבה הוא מודיע שהוא דוחה את החקיקה. זה כרגע מה שאנחנו מחכים, וגם את זה הוא לא מסוגל כרגע לייצר. ברגע שהוא יודיע שהוא עוצר את החקיקה, אנחנו נעצור את השביתה. זה המצב".

בשבועות האחרונים אתה הדגשת בכל מיני אירועים, שבעצם הרפורמה המשפטית לא מהווה שום סיכון לעובדים.
"זה לא קשור לעובדים עכשיו, אני כרגע לא מדבר על עובדים. יש פה אירוע, אני כרגע ירדתי מהקטע של העובדים. אתם יודעים טוב מאוד שבנושא של העובדים, אני יודע להתמודד מצוין, אני לא צריך שביתות והגעתי להסכמים, ואני יודע לעבוד בחדרי חדרים ולהביא הישגים לעובדים, אבל מדינת ישראל היא לפני הכול, לפני העובדים, לפני ההסתדרות, לפני הכול.

"כשאני רואה את מדינת ישראל הולכת לתהום, אז יש לי גם את הקווים האדומים שלי שנחצו אתמול, ובכלל נחצו בזמן האחרון, ולכן לחצתי על כפתור השביתה, ואני מקווה מאוד שהכפתור הזה שלחצתי עליו היום - שהוא כפתור לא פשוט, אתן יודעות שאני לא שש לשביתות, הוא זה שיעצור פה את הכאוס המטורף שיש פה במדינת ישראל. זה כאוס מטורף שהוא לא מפסיק. אנחנו חייבים לעצור את הדבר הזה ולהביא שקט לאזרחי מדינת ישראל. ואם המהלך שלי יגרום, ואין לי ספק שהוא יגרום, שהחקיקה הזאת תיעצר ויהיה פה שקט, אז אנחנו הצלחנו".

על הטענה לפיה אם היה נוקט עמדה מוקדם יותר אולי המשבר היה נמנע השיב: "המשבר הזה הולך ומחמיר, גם לי יש את ההתבשלות שלי הפנימית. אני ניסיתי ככל יכולתי ב־12 השבועות האחרונים לנסות להביא פתרונות, כמו שאני יודע להביא פתרונות, מאחורי הקלעים. ללא הצלחה. יש פה גם התבשלות שלי".

כשנשאל אם שר האוצר סמוטריץ' יצר איתו קשר השיב: "אנחנו כרגע נמצאים בעולם אחר של חקיקה שהיא בלתי הגיונית, שכולנו נכנסים פה לטירוף על שני שופטים-שלושה שופטים, על זה יצאנו לבחירות? על זה מפרקים את המדינה? המדינה מתפרקת לנו מול העיניים, ואתם מצפים שאני כיו"ר ההסתדרות אשב? לא אשב בשקט. יצאתי לדרך, יחד עם כל ארגוני המעסיקים, יחד עם הסתדרות הרופאים, יחד עם נשיאות המגזר העסקי, יחד עם גורמים נוספים, ואנחנו בסופו של דבר נעצור את הגל המטורף הזה".  

על הטענה כי עמדתו תסכן את ההסכם במשק השיב: "אין שום דבר כזה, ואם יהיה, אנחנו נדע להתמודד איתו. זה לא קשור. יש הסכם, שהוא הסכם שכר, ויש פה את עתיד מדינת ישראל. שני דברים שונים לחלוטין, ואף אחד לא יכול להגיד לי - כשמדינת ישראל, עתידה על הכף, כמו שאני רואה את זה - שאני כרגע קשור למשהו אחר. שר האוצר לא פנה אליי, אני מקווה גם שהוא לא יפנה בנושא הזה".

כשנשאל איך לדעתו יתפתח המשבר השיב: "אני עדיין ממתין לראש הממשלה, אני מצפה שהוא ינהג בהיגיון. פניתי אליו גם בבוקר, אני פונה גם עכשיו, עצור את הטירוף הזה". כשנשאל אם דיבר עם נתניהו אמר כי "יש קשר בין הלשכות, ומעבר לזה אני לא יכול לדבר, אבל כרגע אני מצפה שהוא יעצור את זה, אני יודע שזה כבר עומד שם. אני מקווה שבשעות הקרובות הוא יודיע שהוא עוצר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm
...