ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הערב (שני) דברים. על פי ההערכות, הוא יודיע על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, זאת לנוכח המחאה הנרחבת שמתקיימת כנגדה. קודם לכן השר איתמר בן גביר הסיר את התנגדותו לדחיית הרפורמה - בתמורה להקמת משמר לאומי שיהיה בסמכותו. 

הפגנת ענק בירושלים: עשרות אלפי מפגינים נמצאים כעת מול הכנסת

מפלגת עוצמה יהודית מסרה כי "ראש הממשלה נתניהו סיכם עם השר בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב להעביר את הרפורמה בהידברות". עוד מסרו כי "במקביל סוכם בין השניים כי כצעד להגברת המשילות תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה הקמת המשמר הלאומי תחת המשרד לביטחון לאומי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

השר בן גביר מסר: "הסכמתי להסיר את הווטו לדחיית החקיקה, תמורת התחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החקיקה תובא לאישור הכנסת במושב הבא, במידה ולא יגיעו להסכמות בזמן הפגרה".

בהמשך הוסיף: "הרפורמה תעבור. המשמר הלאומי יוקם. התקציב שדרשתי למשרד לביטחון לאומי יעבור במלואו. אף אחד לא יפחיד אותנו. אף
אחד לא יצליח לשנות את הכרעת העם. חזרו אחרי: ד-מו-קר-טיה!", כתב בטוויטר.

המפכ״ל לשעבר רנ״צ במיל׳ משה קראדי הגיב לתמורה שקיבל בן גביר תמורת הסכמתו לדחיית החקיקה והזהיר במסיבת העיתונאים של מפקדים למען ביטחון ישראל: "בן גביר הקים מיליציה פרטית לצרכיו הפוליטיים. הוא מפרק את הדמוקרטיה הישראלית, מזמן אליו את כל מי שלא מתיישר, ומסכן את בטחון ישראל. חוק בן גביר מסוכן ומהווה סממן מובהק בהפיכת ישראל לדיקטטורה״.

בנוסף אמר קראדי: ״נטישת השוטרים במשמרתו תביא לקריסת המשטרה לתוך עצמה. צריך להרחיק את השר מתפקידו לאלתר״.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ח״כ מיכל שיר (יש עתיד) מסרה: "ל"משמר לאומי" שהוא לא הצבא והמשטרה שנמצא תחת שליטת שר המשטרה יש שמות נרדפים בעולם כמו למשל KGB. היום שוטרים בהפגנה- מחר הם. ישראל ואזרחיה בסכנה אמיתית. צאו לרחובות!".

יו״ר ועדת החוקה לשעבר, חה״כ הרב גלעד קריב (העבודה): ״הקמת המשמר הלאומי תחת הסמכות הישירה של השר בן גביר היא איום חמור על הדמוקרטיה הישראלית, לא פחות מהחקיקה המשטרית. המשמר הלאומי חייב להימצא תחת פיקוד המשטרה ולא תחת השליטה של אנשי להב"ה ויתר הכהניסטים. ראש השב"כ - זה הרגע להשמיע באזני רה"מ התנגדות ברורה להקמת המליציות של בן גביר בחסות החוק".