יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הכריז הבוקר (שני) על השבתה כוללת של המשק, זאת לנוכח המחאה הנרחבת כנגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. במסגרת ההשבתה, שובתים בין היתר מוסדות לימוד, קניונים ונמלים. עם זאת, ישנם גורמים שטוענים כי הם נאלצים לשבות בניגוד לרצונם. 

כל ההמראות נעצרו, קניונים ייסגרו: ההסתדרות הכריזה על שביתה כללית במשק

ג׳, עובד בנמל אשדוד, תקף: ״מדובר בשביתה פוליטית, אנחנו לא מאמינים בה ולא בדרך שלה. ההסתדרות החדשה וארנון בר דויד שוב פעם עשו סיבוב על כולנו בשביל אינטרסים צרים".

"אות עובדים ועובדות נמל לא רוצים לקחת חלק בקרקס הפוליטי חסר האחריות של בר דויד וחבריו מהשמאל״, הוסיף. עובדים אשר ביקשו שלא להשתתף בשביתה ולעבוד כרגיל, נתקלו בסירוב: ״בחברה יש ארגון עובדים יציג אחד והוא זה שמחליט על שביתות בחברה. משעה שארגון העובדים האמור הכריז על שביתה, היא חלה על כלל עובדי החברה. כל החלטה שלך או של ארגון אחר להישאר בעבודה אינו רלבנטי, ובכל מקרה לא ישולם לך שכר בגין ימי השביתה". 

איתמר שרוני, מנכ״ל הנהלת ההסתדרות הלאומית, תקף גם הוא את החלטתו של יו"ר ההסתדרות: "״לשמוע ולא להאמין, דווקא בשעות כה רגישות אלו לאחדות העם ולמשק הישראלי פועלת הנהלת חברה ממשלתית להעצים את הפגיעה במשק. אנו חווים ימים מורכבים, כואבים וחסרי תקדים לחברה הישראלית. אנו עדים לפגיעה אנושה בחברה הישראלית, בכלכלה ובחוסן של כולנו".

עוד הוסיף כי "אירועי הבוקר, אשר כוללים שביתות והשבתות, מעמידים את המשק, ערב חג הפסח, בסכנה קיומית וחובה על כולנו דווקא בעת קשה זו לשמור על עמודי התווך של המדינה. בנסיבות האלו, החליטה ההסתדרות הלאומית כי אינה מאפשרת השבתה של מקום העבודה אשר תגרום להעצמת הפילוג והפגיעה הכלכלית בחוסנה של המדינה".

"ניסיונה של חברת נמל אשדוד, חברה ממשלתית, לכפות על ציבור העובדים את השביתה המעין פוליטית המנוגדת לדעותיהם הפוליטיות והשקפתם של עובדים רבים  - ניסיון פסול ואינו חוקי. עובדים רבים התייצבו לעבודתם וביקשו לעבוד – ואילו הנהלת חברת נמל אשדוד אסרה על כך ומסרבת לשלם להם שכר", ציין. הוא איים כי במידה והעובדים לא ישובו לעבדותם, ההתסדרות הלאומית "תפעל בנושא המשפטי".

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: ההסתדרות הכללית בלבד מייצגת את העובדים בחברת נמל אשדוד. בהמשך להכרזת ההסתדרות הכללית על השביתה בנמל, מחוייבת ההנהלה לפעול בהתאם לחוק על כלל העובדים המאוגדים במסגרתה. ההנהלה פועלת בתאום עם ההסתדרות הכללית ובהתאם לנוהל סדור לפתרונות חריגים ודחופים ללקוחות החברה ".