בעוד ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו באמירויות נדחה למועד לא ידוע, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נועד הערב (שני) עם  מנהיג האמירויות השייח מוחמד בן זיאד בארמונו באבו דאבי.

"נתניהו התכוון לתת שם נאומים": נחשפה הסיבה האמיתית לביטול ביקור רה"מ באמירויות
שבועיים לפני פסח, איחוד האמירויות החליטה להציג לישראל כמה קושיות | ג'קי חוגי

מטעם בנט נמסר כי השניים דנו בחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. במהלך היום קיים בנט  סדרה של חמש פגישות עם ראשי הממשל והכלכלה האמירתי. בין היתר עם מנכ״ל קרן ההשקעות הלאומית "מובאדלה", השייח חלדון אל מובארק ושייח חמד בן זאיד אאל נהיאן, חבר המועצה המבצעת של אבו דאבי.

נפתלי בנט, מוחמד בן זיאד (צילום: ללא)
נפתלי בנט, מוחמד בן זיאד (צילום: ללא)

כאמור, מוקדם יותר החודש דווח כי אמירויות ביטלה את ביקורו המדיני של ראש הממשלה במדינה בתחילת חודש ינואר האחרון, בשל חשש שהתנהלותו במהלך הביקור, עלולה לגרום למתיחות עם טהרן. עוד מסרו הגורמים המעורים בפרטים, כי באיחוד האמירויות רצו שהביקור יתמקד בהסכמי אברהם וביחסים בין שתי המדינות בתחומי הסחר, התיירות והכלכלה.

 ראש הממשלה רצה להשתמש בביקור, בין היתר, כאיתות פומבי נגד הרפובליקה האסלאמית, כך אמרו הבכירים בישראלים. בתוך כך, באיחוד האמירויות הביעו חשש כי נתניהו יתבטא נגד איראן באופן פומבי, כשהוא נמצא על אדמתם. בעקבות כך, האמריתים חששו שהתנהלות כזו תגביר את המתיחות, וכאמור, החליטו לדחות אותו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. שני בכירים אמירתים סירבו להגיב על הסיבות לדחיית ביקורו של נתניהו, אך ציינו כי הנהגת איחוד האמירויות מעוניינת שנתניהו יבקר במדינה.