טום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל, התראיין הבוקר (שלישי) בגל"צ והתייחס לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. "עבדתי איתו מקרוב ויש לי כבוד גדול כלפיו. אני בבירור לא רה"מ ואני לא יכול לקבוע מי יהיה שר הביטחון", ציין. 

שפל דרמטי לליכוד, גנץ גובר על נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה | סקר
גנץ ולפיד: "מוכנים ללכת להידברות"; ליברמן: "ניסיון למסמס את המחאה"

עוד התייחס למחאות נגד הרפורמה המשפטית שנערכו במהלך החודשים האחרונים: "מריע למפגינים ולדמוקרטיה הישראלית - במשך 12 שבועות מאות אלפים יצאו להפגין, אף אחד לא נפגע ומעט מאוד נעצרו. ההפגנות משני הצדדים עברו בשקט ואנחנו יכולים לצפות בזה בהערצה".

הוא טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, צפוי לבקר בקרוב בבית הלבן ולהיפגש עם הנשיא ביידן: "נתניהו היה כבר כנראה 50 פעמים בבית הלבן ואני בטוח שהוא יוזמן בקרוב מאוד. אני מניח שהוא יוזמן אחרי פסח. אין שאלה שנתניהו ייפגש עם ביידן בבית הלבן, הם חברים".

ניידס בירך על עצירת החקיקה, עליה הודיע אתמול נתניהו: "ישנתי טוב הלילה. מברך את רה"מ על ההכרזה. כמו שביידן אמר כמה פעמים, אנחנו בעד פשרה ודו שיח".

נתניהו וביידן שוחח לפני כעשרה ימים, לראשונה מזה חמישה חודשים. השניים שוחחו על הרפורמה במערכת המשפט בישראל, הפיגוע בחווארה ועל האיום האיראני. 

בחודש שעבר, התייחס הנשיא האמריקאי לרפורמה המשפטית בריאיון לעיתון "ניו יורק טיימס", ואמר כי "עצמאות מערכת המשפט היא מרכיב חשוב בדמוקרטיה בישראל ובארצות הברית וכי כל שינוי מהותי שנעשה צריך להתבסס על הסכמה רחבה".