יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן שוחח הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והדגיש כי הוא מתנגד לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית: "זו טעות לעצור את החקיקה, דווקא מתוך הרצון להידברות. מאחר ואני השקעתי בהידברות שעות רבות, ימים רבים, יותר מזמן העבודה שלי. אנחנו אמרנו בצורה מאוד ברורה שאנחנו חושבים שזה הדבר הלא נכון לעשות". 

נתניהו ייפגש עם ביידן בבית הלבן? כך השיב הבכיר האמריקאי
נתניהו: "אני לוקח פסק זמן להידברות, המשבר מחייב לפעול באחריות"

עם זאת, הבהיר כי הוא מקבל את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין: "מקבלים את החלטתו של ראש הממשלה. בסופו של דבר יש גורם אחד שאחראי למדינה, לשלמותה, לעניין הביטחוני, כלכלי וכל העניינים, הוא קיבל את ההחלטה הזו, אנחנו מקבלים ומכבדים. העובדה שיש מחלוקות ולא תמיד הסכמות ובסופו של דבר מקבלים החלטה על פי מבנה קואליציוני, מוסכמות וכללי הכרעה זו דמוקרטיה". כשנאל האם הוא מתחרט על אופן קידום הרפורמה במהלך החודשים האחרונים, תקף את כלי התקשורת: "לא הערכתי נכונה כיצד נראה קמפיין עם שלושה ערוצי תקשורת ועוד כמה אתרים".

הוא תקף את מתנגדי הרפורמה המשפטית, וטען כי הם לא באמת היו מעוניינים בהידברות בתקופה האחרונה: "הוצגו המון מתווים שיכולים לשמש כבסיס למתווה מוסכם. כל מי שהיה מקורב למו"מ שכן התקיימו והכיר את עמדת הצדדים אמר שההבדלים היו גדולים. מה שקרה לצערי שלמרות שההבדלים היו מאוד קטנים ואפשר היה בקלות לסגור אותם, בחר מחנה, צד מסויים, לא להגיע למו"מ, לא להגיע להסכמות, לפגוע בכלכלה ובביטחונה של ישראל".

אחרי שנתניהו הודיע על עצירת החקיקה: הפגנה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"ההכרעה שעמד בפניה ראש הממשלה, ואינני מתיימר לעמוד במקומו, ולכן את דעתי אמרתי אבל בסופו של דבר ההכרעה היא שלו דווקא בגלל האחריות שלו, היא בין ההתנהלות המאוד בעייתית הזו של אנשים שחצו כל קו אדום לבוא ולהגיד 'חברים אתם לא צודקים'", הוסיף.

כמו כן, תקף את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד: "השביתה הפוליטית אתמול הייתה לא חוקית, אין שום מחלוקת. אתה יודע כמה פניות קיבלתי אתמול מעובדים שאמרו 'אתם פוגעים בי'? אנשים לקחו החלטה לא חוקית לפגוע. בוטלו מספר טיסות, כמעט 90 טיסות זה אומר שעה או שעתיים של עצירה, בואו לא נבלבל את האנשים.

ארנון בר דוד  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ארנון בר דוד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הוא המשיך במתקפה, וטען כי לאחרונה "נחצו הקווים האדומים": לגרור את צה"ל וביטחונה של מדינת ישראל לוויכוח פוליטי זה לחצות קו אדום, לגרור את השכול ולאיים לפגוע בטקסי יום הזיכרון. אני רוצה לשמוע מישהו שיגיד שחצינו קו אדום אבל שלא יעשה את זה על בסיס תאוריות. לשנות את שיטת בחירת השופטים, זה החוק שעלה על השולחן, זו חצייה של קו אדום? משהו שאין לו בסיס? לא התחייבנו אליו לפני הבחירות?".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.