חוק יסוד השפיטה ובתי משפט הונחו היום (שלישי) על שולחן הכנסת, זאת למרות שנתניהו הודיע כי החליט להשהות את החקיקה של הרפורמה המשפטית וברקע הניסיונות ללכת להידברות.

מדוברות הכנסת נמסר: "הצ"ח יסוד: השפיטה והצ"ח בימ"ש שאושרו אתמול בוועדת החוקה, סיימו את הליך הנסחות והועברו למליאת הכנסת להנחה על שולחנה כבר ב-18:15 אתמול. מועד ההכרזה על ההנחה במליאה נתון לשיקול דעת מזכירות הכנסת. יצוין כי מדובר בהליך רגיל, במסגרתו מרגע שהצ"ח מאושרת בוועדה היא מועברת לנסחות ומשם לדפוס ולאחר מכן למזכירות הכנסת לצורך הכרזה על הנחה".

מפלגות 'יש עתיד' והמחנה הממלכתי' ציינו בתגובה: "לא נאפשר התקדמות בחקיקה בזמן הידברות. מקווים שבקואליציה ונתניהו מבינים את האחריות שלהם. אם החוק יעלה על סדר היום של הכנסת נצא מיד מהחדר".

לקראת ההידברות בבית הנשיא: אלו צוותי המפלגות למשא ומתן
רוטמן מאוכזב מהחלטת נתניהו: "הדבר הכי לא נכון לעשות"

חברי האופוזיציה ונציגי המחאות מיהרו לתקוף בתגובה, כך יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, פרסם בטוויטר: ״כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב. במקום ללכת להידברות אמיתית אצל נשיא המדינה ולאחות את הקרע בעם ישראל. הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף והניחה ברגעים אלה את חוק יסוד השפיטה ובתי משפט על שולחן הכנסת. המשמעות היא שבכל רגע נתון זה יכול לעלות להצבעה ולעבור במליאה. אקדח לרקה במלוא מובן המילה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ח"כ נעמה לזימי ('העבודה') מסרה בתגובה: "בדיוק מסיימת נאום במליאה ומזכיר הכנסת מודיע שהונחו חוקי השפיטה לקריאה שניה ושלישית. עצירה? יותר כמו אקדח מוצמד לרקה".

מובילי המאבק ברפורמה: "המזימה ברורה, מדובר בפייק  הידברות לצורך העברת הדיקטטורה בתחילת המושב. בניגוד למה שנתניהו, רוטמן ובן גביר חושבים, האנשים שיצאו לרחוב לא תמימים. לא ניתן לחוקי הדיקטטורה לעבור, לא מיליוני האזרחים שהפגינו עד היום ולא קיר הברזל שיתייצב מולם. ראשי האופוזיציה והנשיא צריכים לדעת שהמשא ומתן שהם מנהלים הוא מופע תיאטרון של הרודן נתניהו. ניפגש בשבת בקפלן".

ח"כ יוליה מלינובסקי ('ישראל ביתנו') כתבה: "הידברות? הצחקתם את ביבי. הקואליציה בכל זאת הניחה כעת על שולחן הכנסת את חוקים - יסוד השפיטה ובתי המשפט. יש עוד משהו שמאמין לביבי, בן גביר ולוין? אני ממש לא!!!!"

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<