לאחר עצירת החקיקה: "אחים לנשק", קבוצת המילואימניקים, הודיעה היום (שלישי) כי היא מקפיאה את המחאה, זאת לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. "אמש היה יום היסטורי ולכל אחד ואחת מכם זכות אדירה בהישג המדהים הזה", ציינו בהודעה. 

למרות הודעת הפיטורים: שר הביטחון גלנט ישתתף בדיון בטחוני עם נתניהו
למרות השהיית החקיקה: מחאות "שבוע השיתוק הלאומי" נמשכות

עוד נכתב: "עם עצירת החקיקה הודיע ראש הממשלה על השהיית ההפיכה המשטרית. לדבריו עצירה זו נעשתה מתוך כוונה לתת זמן להידברות. אנחנו - כמו רוב העם - לא מאמינים למילים, לא מאמינים שיש כוונה אמיתית להגיע להסכמה רחבה. אנחנו מאמינם רק למעשים". 

"מתן הזמן להידברות בא מתוך עוצמתנו, וההבנה כי נמשיך להתארגן ולהתכונן. הוא ניתן למרות שאמש ועדת חוקה שמה אקדח טעון על השולחן, כך שהמרחק לחקיקה הוא שעות ספורות וחמור לא פחות ראש הממשלה אשר ממשיך להבעיר את השטח ולהתסיס נגדנו. אנחנו חוזרים ומדגישים - אנחנו מוכנים ומאורגנים לחדש את המחאה בזמן קצר", הוסיפו.

כאמור, הקבוצה הבהירה כי תחזור לקיום המחאה, במידה שתראה בכך צורך, כדברי ההודעה: "מחאת המילואימניקים – תחדש את פעולות המחאה האקטיביות במלוא העוצמה ובאופן מיידי, אם יתברר שמתן הזמן להידברות מנוצל בציניות להמשך הפגיעה בדמוקרטיה. חלקכם לא תסכימו עם ההפוגה שאנחנו מוכנים להעניק, אך כפי שאמרנו כל החודשים שעברנו, נהפוך כל אבן ונמצא כל הזדמנות למצוא הסכמה רחבה כי יש לנו עם אחד ומדינה אחת. זה גם המקום והזמן לומר בקול גדול לשאר גופי המחאה: אנחנו מעריצים אתכם ומצדיעים לכם ומחבקים כל החלטה שתיבחרו".

בתוך כך, לוחמי הצנחנים יפגינו בשעות אחר הצהריים כמחאה על המשך אפשרי של קידום הרפורמה. "לוחמי הצנחנים לדורותיהם יפגינו מתוך דאגה כנה ועמוקה לדמוקרטיה הישראלית, לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל", נמסר בהודעה.