פרסום ראשון: צוות המו"מ מטעם מפלגת רע"מ ישתתף בשיחות ההידברות על הרפורמה המשפטית בבית הנשיא. כמו כן, מסתבר כי ישנם מגעים אינטנסיביים בנושא בין המפלגה לבית הנשיא.

גנץ ולפיד: "מוכנים ללכת להידברות"; ליברמן: "ניסיון למסמס את המחאה"
לקראת ההידברות: אלו צוותי המפלגות למשא ומתן; הרצוג - "מקווה להרגעה" 

פרסום זה מגיע לאחר שיו"ר רע"מ, מנסור עבאס, הכריז לאחרונה במליאת הכנסת כי המגזר הערבי חייב לקבל ייצוג הולם ולהיות חלק מההידברות על הרפורמה המשפטית.  

כאמור, אמש הודיע ראש הממשלה נתניהו כי החליט "לקחת פסק זמן להידברות" ולהשהות את חקיקת הרפורמה המשפטית. נתניהו אמר: "אנחנו נמצאים בנתיב של התנגשות מסוכנת, בעיצומו משבר שמסכן את האחדות הבסיסית בינינו. משבר כזה מחייב את כולנו לפעול באחריות. אני לוקח פסק זמן להידברות. כשיש אפשרות למנוע מלחמת אחים בהידברות, אני כראש הממשלה לוקח פסק זמן להידברות. אני נותן הזדמנות אמיתית להידברות אמיתית". 

בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
בנימין נתניהו (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הצהיר בתגובה לנתניהו: "נכונים ללכת להידברות. עלינו ישב יחד ולכתוב חוקה על ערכי מגילת העצמאות, עלינו לסמוך על הנשיא. זה מה שדרשנו - הידברות אמיתית. אנו לימודי ניסיון מר, נוודא שאין פה שום תרגיל".

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיב גם לדברי נתניהו ואמר: "מברך את נתניהו על ההחלטה לעצור, טוב מאוחר מאשר אף פעם". עוד אמר: "זה לא הזמן לפטר את שר הביטחון ולתת פרס לאויבנו. קורא להשאיר אותו בתפקיד. עלינו לצאת מאוחדים ומחוזקים. עמדתי ואמרתי שאנחנו עלולים להגיע למלחמת אזרחים, יש לנו אתגרים אדירים, היחסים עם ארה"ב, המאבק בגרעין האיראני".