חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והעבירה ביקורת חריפה על התנהלותו של השר איתמר בן גביר, ועל ההתערבות של אשתו אילה בן גביר במשרד לביטחון לאומי.

ח"כית מ'יש עתיד': "אילה בן גביר הפכה להיות הדוברת הרשמית של המשטרה"
בכיר לשעבר במשטרה: "המשמר הלאומי - מיליציה פרטית תחת פיקודו של בן גביר"

"כל פעם שבן גביר עולה במליאה, זה מדהים אותי איך הוא לא עונה על כלום, רק צורח, רק מאשים. צורח על סגלוביץ שלא עשה כלום למען הפשיעה בחברה הערבית. כבר אין מקומות לאירוניה להתאבד בה", אמרה.

עוד סיפרה: "צועק לי שאנחנו לא עוזרות לנשים. מה יש לומר? ואז כשאני אומרת לו 'בשם מי היא (אילה בן גביר) מדברת? למה מראיינים אותה על המשרד לבט"פ? היא קיבלה איזה תפקיד ופספסתי?' אז הוא אמר לי שאני מחפצנת נשים. תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה כשהוא עולה על הדוכן במליאה ומדבר, פשוט להרחיק את הילדים".

על הטענה כי גם ליהיא לפיד, רעייתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התראיינה השיבה: "ליהיא לפיד התראיינה במהלך הקמפיין, שאלו אותה על בעלה, שאלו אותה גם על הצבא. אילה בן גביר עולה ומדברת על צעדים שהמשרד לביטחון פנים עושה למיגור האלימות. שמעת את הריאיון איתה?".

"השטח היחיד שבן גביר מתעסק בו זה קפלן"

בהמשך התייחסה לסוגיית המשמר הלאומי, שבן גביר מעוניין להכפיף לסמכותו. "אנחנו הקמנו את המשמר הישראלי במאי 2022. תעשו גוגל, תמצאו בשנייה. אגב, תוכלו להתנדב אליו אם תרצו ותעמדו בקריטריונים. השר עצמו לא עומד בקריטריונים, רק שתדעו", אמרה. 

לדבריה, "המשמר הלאומי קיים, וגם מי שרוצה להתנדב, מוזמן, אבל הוא יהיה כפוף למפכ"ל. כל מה שהוא (בן גביר) צריך זה להעביר לשם כספים ולתגבר את הכוחות כדי שיהיו יותר ויותר מתנדבים וגם לוחמים. במקום זה, מה הוא עושה? 'לא, אני רוצה שהם יצטרפו אליי', ואז מה? תשלח אותם למפגינים?"

לטענתה, "השטח היחיד שהוא מתעסק בו זה קפלן, הוא לא מתעסק בכלום. לא בנשים, שנלחמנו על האיזוק האלקטרוני, לא במלחמה בפשע בחברה הערבית".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm