ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של גדעון אוקו וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהבהיר כי לא צפוי להזמין את רה"מ נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה.

בן גביר על דברי ביידן: "ישראל היא לא עוד כוכב בדגל של ארה"ב"
"משפיע איך מסתכלים עלינו": פרשן 'מעריב' מסביר על השלכות המתיחות מול ארה"ב

"גם לי יש ביקורת על הנושא של הבחירה של הנשיא העליון בארה"ב, ואנחנו מעולם לא אמרנו שזה לא מקובל עלינו ואני חושב שהשיטה הדמוקרטית בישראל ראויה, לכן יש בחירות בישראל", אמר ח"כ ואטורי בפתח דבריו, "אי אפשר לבטל את הכול ולהגיד 'ישראל לא דמוקרטית'. "השאלה מה אנחנו עושים, מה שטוב לישראל או מה שטוב לביידן? אנחנו בהידברות, הגענו למצב של הידברות למרות שזכינו בבחירות. יש משבר מדיני עמוק".

"אנחנו צריכים להסתכל מתוך משקפיים ישראליות ומה שטוב לנו", הוסיף, "גם בצוק איתן אובמה החליט לעשות אמברגו על ישראל, חיילים ישראליים נהרגו עקב האמברגו הזה. לפעמים קורה שנשיא ארה"ב לא תמיד מיישר קו עם ישראל, וזה בסדר. אבל אם הם חושבים שהם באמת תומכים בישראל, דואגים לנו והיחסים בנינו מעל הכול, אז מסתבר שהם לא מעל הכל. אני לא חושב שנשיא ארה"ב צריך להתערב בענייניה הפנימיים של ישראל. השאלה אם זו דמוקרטיה, שנשיא יבוא ויכתיב לנו. אין מצב שארה"ב מתערבת בענייניה הפנימיים של ישראל. זו דמוקרטיה? שהוא יכפה עלינו? יש פה דמוקרטיה".

נשיא ארה''ב ביידן בנאום מצב האומה (צילום: Jacquelyn Martin/Pool via REUTERS)
נשיא ארה''ב ביידן בנאום מצב האומה (צילום: Jacquelyn Martin/Pool via REUTERS)

לאחר מכן נשאל חבר הכנסת האם מבין את עוצמת התלות של ישראל בארה"ב, והשיב: "אני מבין את התלות, אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו. עכשיו אנחנו בענייני איראן, לא להגן על ישראל? לחכות שתהיה להם פצצה גרעינית? אם יהיה צורך ישראל תגן על עצמה. אם ישראל תצטרך להגן על עצמה וארה"ב לא כל כך תאהב את זה נעשה את זה בעצמנו". 

"ישראל עושה פעולות יום ולילה כבר שנים מול האיראנים, גם בלי ארה"ב וגם עם. אם נצטרך להגן על עצמנו נעשה את זה בלי ארה"ב. הרי היה מקרה כבר, בצוק איתן שהחליטו על אמברגו נשק וישראל הסתדרה, חיילים נהרגו גם בזכות 'התמיכה האמריקאית', ואנחנו נגן על עצמנו ועל ילדנו, לא ניתן לפגיעה בישראל בגלל שהאמריקאים החליטו שלא מתאים להם", ציין.

בשלב זה אוקו ומשעל רצו לוודא עם ח"כ ואטורי האם בעיניו חיילי צה"ל נהרגו בגלל אמברגו נשק של אובמה, והשיב: "כן. הייתה מניעה של טילים שישראל ביקשה אספקה והם לא נתנו לנו כי הם לא הסכימו עם המבצע הזה. אני לא מאשים את ארה"ב, אני אומר 'יכול להגיד למקרים כאלו'".

"האמריקאים יודעים שהמצב שלנו כל כך קשה. אני לא נתניהו, אני לא ראש ממשלה ולא שר במדינת ישראל, ואני אומר לך שאם הם אומרים עכשיו שהם לא יהיו לצידנו בהגנה על עם ישראל בעת הנוראית הזו, איך זה נראה? איך קוראים לדבר כזה?", הוסיף.

לסיום, נשאל חבר הכנסת מהליכוד האם נתניהו עדיין מעוניין לפטר את גלנט, והשיב: "אני לא מעורב בשיחות הפנימיות בנושא הזה. אתמול פורסמה הצעה שהוא יכהן כשר ביטחון אבל לא חבר כנסת, שיצא בנורווגי, יתרכז בביטחון. הרבה חברים יתנגדו לכזה דבר. נתניהו מבין את גודל השעה ואנחנו נמצאים בשלב קריטי מבחינת ביטחון ישראל, צריכים את כולם מסביב איתנו. זה לא רק גלנט, אנחנו צריכים לעבוד יחד, גנץ מבין את העניין. הציבור יודע גם להעריך את הבגרות שלו. לא יודע אם זו הייתה טעות. גלנט גם עשה טעות, הוא לא חף מטעויות". 

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי חבר הכנסת זאב אלקין, הגיב לדבריו של ואטורי וכתב בטוויטר: "והעיקר שנמשיך לקדם בכל הכח את חוק המתנות עבור משפחת נתניהו, סמל העצמאות והריבונות שלנו. לכל השאר סגן יו״ר הכנסת, ח״כ ניסים ואטורי (ליכוד), כבר ידאג בעצמו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM