לאחר לחצים בקואליציה: חוק המתנות לא יעלה מחר (חמישי) להצבעה בקריאה ראשונה, לאחר שהמפלגות החרדיות ביקשו להוריד את הצעת החוק בשל חשש שאיתו יופל חוק מירון. למעשה, ההצעה יכלה לאפשר לראש הממשלה נתניהו לקבל תרומות עבור ההליכים המשפטיים שלו (ולכל פוליטיקאי יאפשר לקבל תרומות ומימון עבור שורה של מטרות).

"אין קשר הון שלטון": חוק המתנות אושר בקריאה טרומית בתום דיון סוער

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הקואליציה צריכה להוריד את חוק המתנות המושחת לא רק מסדר היום של המושב הזה, החוק הזה לא יכול לעלות להצבעה בכנסת ישראל. הגיע הזמן שיתחילו לחשוב על אזרחי ישראל. לא יוקר מחייה, לא ביטחון אישי, רק טובתם האישית".

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין מסר בתגובה: "אני שמח שהאיום שלנו עבד ונתניהו התקפל מהר. הקואליציה מורידה את חוק המתנות ההזוי מסדר היום. ‏נמשיך להילחם ביחד, כל סיעות האופוזיציה, בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כנגד החקיקה השערורייתית והמושחתת".

בנוסח שיובא להצבעה בוועדה, נעשו שינויים שאמורים היו לצמצם את הקלות שבה נציג ציבור יוכל לקבל מימון מהציבור, אך עדיין נותר העיקר וזה מושך ביקורת חריפה מצד האופוזיציה, שהוציאה הודעה מטעם יושבי ראש הסיעות, ובה נכתב:

"מפלגת הליכוד החליטה לעלות לדיון ביום חמישי בוועדת הכנסת את חוק המתנות לקריאה ראשונה. ההשלכות לכך הן שעתידה להתקיים על כך הצבעה ביום א׳ הקרוב במליאה. המשמעות היא שלמרות סיום כנס החורף ולמרות שזהו שבוע של ערב חג, החליטה מפלגת הליכוד לכנס את המליאה במיוחד לטובת החוק המושחת והמתועב, בעל ניחוח של אינטרס אישי. לא די בכך שהמליאה לא מתכנסת בשבוע של ערב חג פסח, למעט מקרים חריגים, חברי הכנסת אמורים להצביע על חוק שעלול להשחית את כל המגזר הציבורי.

"אנו מודיעים בזאת כי באם יוחלט לכנס את המליאה לטובת חוק המתנות ביום ראשון, כל חברי הכנסת יחויבו להגיע לדיון. חוק מירון (2+3) שאושר לדיון במליאה באותו היום, בשל רצון משותף של כל סיעות הבית לתת למשטרה כלים לנהל את אירוע מירון ולמנוע סכנה לחיי אדם, יתקל במאות הסתייגויות ופיליבסטר לתוך הלילה עד יום שני, במקום להעבירו בהסכמה למען אזרחי ישראל. אנו מחדדים כי לא נוותר וחוק המתנות המושחת יתקל בהתנגדות מסיבית של כל סיעות האופוזיציה. אנו מציעים לקואליציה לשקול שוב את העניין ולמנוע את העלאת חוק המתנות".