משבר ביחסים? בצל חילופי הדברים בין נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לבכירים בממשלת ישראל, ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיווח היום (רביעי) עיתון ה-Forward, מפי גורם בכיר בבית הלבן, כי "נתניהו ורון דרמר, השר לנושאים אסטרטגיים, עשו טעות בהבנת התגובה האמריקאית בנוגע לתיקון במערכת המשפט".

עוד מסר הגורם הבכיר, כי "אין סיכוי שישראל מרוצה מהמקום שהיא נמצאת בו כיום, כפי שהנשיא ציין, מה שיקרה בהמשך, תלוי אך ורק בדרמר ובנתניהו". לדבריו, "מנהיגי הימין בישראל יכולים להשמיץ את הנשיא ביידן, אך אין זה מועיל".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רון דרמר  (צילום: אנה ברסקי)
רון דרמר (צילום: אנה ברסקי)

דבריו של הגורם האמריקאי מגיעים לאחר שהנשיא ביידן התייחס לימים הסוערים בישראל עד עצירת החקיקה, ואמר כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה". בנוסף, הבהיר כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בינמין נתניהו לבית הלבן בוושינגטון בעתיד הקרוב.

כמו כן, ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התראיין היום בתוכניתם של גדעון אוקו וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שהבהיר כי לא צפוי להזמין את רה"מ נתניהו לבית הלבן בתקופה הקרובה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

לדבריו, "גם לי יש ביקורת על הנושא של הבחירה של הנשיא העליון בארה"ב, ואנחנו מעולם לא אמרנו שזה לא מקובל עלינו ואני חושב שהשיטה הדמוקרטית בישראל ראויה, לכן יש בחירות בישראל", אמר ח"כ ואטורי בפתח דבריו, "אי אפשר לבטל את הכול ולהגיד 'ישראל לא דמוקרטית'. "השאלה מה אנחנו עושים, מה שטוב לישראל או מה שטוב לביידן? אנחנו בהידברות, הגענו למצב של הידברות למרות שזכינו בבחירות. יש משבר מדיני עמוק".