גורם מדיני בכיר טען היום (חמישי) כי דבריו של נשיא ארצות הבריתג'ו ביידן, נגד הרפורמה המשפטית וראש הממשלה בנימין נתניהו "הפתיעו מאוד". לדבריו, "זמן קצת לפני כן השגריר ניידס התראיין כאן לערוצים ואמר דברים אחרים. וברור כי השגריר לא אומר דברים על דעת עצמו".

"הברית בלתי ניתנת לערעור": נתניהו במסר לאחר העימות עם ביידן
משבר ביחסים? בכיר בבית הלבן: "נתניהו ודרמר עשו טעות חמורה"

כזכור, מוקדם יותר היום נשיא ארה"ב מר כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה". בנוסף, הבהיר כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בינמין נתניהו לבית הלבן בוושינגטון בעתיד הקרוב. ראש הממשלה נתניהו הגיב על דברי ביידן, ואמר: "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו".

הוא הוסיף: "הממשלה בראשותי מחוייבת לחיזוק הדמוקרטיה על ידי החזרת האיזון הראוי בין שלוש הרשויות, אותה אנו שואפים להשיג בהסכמה רחבה. ישראל היא מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

בתוך כך, סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית ודנט פאטל אמר בתדרוך לעיתונאים: "זמן רב כבר קראנו לפשרה בנושא (הרפורמה), ואנו ממשיכים להפציר במנהיגי ישראל ובאזרחיה להגיע לפשרה. אינני מתכוון להגיב באשר לדיווח על הקמת משמר לאומי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. אנחנו מודאגים מהעלייה באלימות ביהודה ושומרון, ומפצירים בשני הצדדים לנקוט בצעדים שימנעו שפיכות דמים".