מנהלים משבעה בתי חולים ציבוריים פנו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה שיעביר לאלתר כספים למימון התוספת לעובדים ועליית שכר המינימום, זאת בעקבות הסכם השכר החדש שנחתם בין ההסתדרות לאוצר ובעקבות העלייה בשכר המינימום.

כאמור, במסגרת ההסכם העובדים הזכאים ייהנו מתוספת שכר שקלית אחידה בגובה 500 שקל ומתוספת שכר אחוזית של 6%. התוספות יינתנו בפעימות לאורך תקופת ההסכם. כמו כן, על מנת להקל על העובדים, הוחלט על מענק חד-פעמי של 6,000 שקל שיינתן לכלל העובדים במהלך חודש אפריל ולרגל חג פסח.

עוד הוסכם כי ניתן יהיה להקצות 1% מתוך התוספת האחוזית לצרכים מקומיים של המעסיקים השונים במגזר הציבורי,  בהסכמה בין ההנהלה לוועד העובדים. בנוסף תוקצה מסגרת עלות לצרכים שונים בגובה 3% (מתוך השווי הכולל של עלות הסכם המסגרת), הכוללת עלות מוגדלת למגזרים בשלטון המקומי.

מסגרת העלות תאפשר מתן מענה לאוכלוסיות ומגזרים ייעודיים דוגמת עובדות ועובדים סוציאליים, עובדי מנהל ומשק, פסיכולוגים, אחיות, רנטגנאים, עובדי בתי חולים פסיכיאטריים ועוד. זאת, למען שיפור השירות לאזרח וייעולו, וכן להתמודדות עם אתגרים שונים המאפיינים אוכלוסיות אלו כגון גיוס, שימור והנעת עובדים.