ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "הגיע הזמן שמפלגת הליכוד תקבל את ההחלטה המובנת מאליה, ובלי קשר לדברי ביידן - מדינה שפועלת בצורה לא רציונלית צריכה להחליף את העומד בראשה וטוב שעה אחת קודם".

ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב" - כך הגיב ראש הממשלה

"מה קרה לנו ב-3 החודשים האחרונים? קרע נוראי שספק אם ניתן יהיה לאחותו. האם הגענו אל סופו? לא נראה. מנהיגות הרסנית מנסה להרוס, להשמיד את הפלא שנקרא מדינת ישראל. מנהיגים שכל כוחם נבנה על שיסוי והנצחת עוולות. כאשר לאסונם איבדו את השלטון סירבו להכיר בכך, וסירבו להעביר חקיקה שנחוצה למדינת ישראל. והנה הגיע היום והם שבו לכורסאות העור והמהלך הראשון – הבטחת נצחיות שלטונם ע"י הפיכה משטרית. חברו אליהם המשיחיסט שרוצה לשרוף את חווארה, תלכיד מדהים. הם רצו את הכל בבת אחת – ואז הם טעו בבת אחת. ואותם מיליונים מכל שכבות ורבדי החברה הבינו שמדובר בהפיכה, ואמרו עד כאן", הוסיף.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, "ממשלת המשתמטים, שלא שירתו יום אחד את המדינה, הבינו פתאום את המצוקה והחלו לכנות את המפגינים 'משתמטים אנרכיסטים'. רה"מ וממשלתו נושאים באחריות קולקטיבית. ראוי שכל השרים שחלקם אני מכיר , יבינו שיש להם אחריות ישירה לכל החלטה והם לא יכולים לנקות עצמם מההחלטות ולהגיד 'לא היינו חלק'".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: דוברות המשטרה)

"ימים ספורים אחרי הצהרת לוין הם החלו לקבל נורות אדומות מכל מקום בגלובוס -עצרו אתם הולכים להרוס את המדינה. נשיא המדינה פונה פעם פעמיים ושלוש ומתחנן – עצרו. המדינה נדלקת ושבוע אחר שבוע ההפגנות עולות שלב – הסדקים מתגברים, המדינה נקרעת – והם, לא מעניין אותם כלום. שועטים קדימה", טען. כמו כן, אמר כי  מחסומים שהציבו השבוע בצפון, שבהם בדקו מי מהנהגים תומך בה ומי מתנגד לה, הם "כמו במלחמת האזרחים בלבנון - בינתיים בלי נשק".

פרדו התייחס לחשש כי החלשת מערכת המשפט תסכן את חיילי צה"ל ומערכת הביטחון בחו"ל לרבות מעצרם כאשר בית הדין הבינ"ל בהאג יוציא "התרעה אדומה" ואמר כי "נושא עיקרון המשלימות הינו קריטי. ברגע שיש red notice מבית הדין הבינ"ל בהאג, חיילי צה"ל, קצינים או אנשי שב"כ - באותו רגע ייעצרו. הייתי מאוד מודאג בתור ראש מוסד וגם בתור ראש מוסד לשעבר – יש אנשים שבהתראה אחת של האג יכולים להיעצר בכל מקום בעולם".

תמונת פרדו  (צילום: יוסי זמיר, המכללה האקדמית נתניה)
תמונת פרדו (צילום: יוסי זמיר, המכללה האקדמית נתניה)

בסיום דבריו במהלך כנס דגן במכללה האקדמית נתניה התייחס גם לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "אירוע פיטורי גלנט זה אירוע חריג ונדיר שאני לא זוכר שקרה אי פעם במדינת ישראל. גלנט קרא את המצב – והודח. בכל מדינה נורמלית, דמוקרטית מערבית, כל רה"מ היה קם ומתפטר בו ביום. כשר"מ בריטניה קמרון הביא להצבעה את סוגיית הברקזיט והציבור החליט הפוך ממנו - הוא קם והתפטר באותו הרגע".

"ראש הממשלה הוא איש פוליטי שבא לשרת את העם. ברגע שהעם אומר לו 'לא', הוא קם והולך. אבל שבוע אחר שבוע – ומכל היועצים שלו, הוא שומע את מה שקורה ברחוב, ונאדה. העצירה הזו, השהיה – עושים לנו טובה שמשהים את האירוע רק לראות אם ניתן להגיע למשהו. אבל זה לא מספיק. באותו ערב שפוטר שר הביטחון, מערכת הביטחון נכנסת לוואקום. ועוד משהו – מה המשמעות שאין מכתב פיטורין? שיש שר שיושב על הכיסא ומקבל החלטות כמכתב פיטורין מונף מעל ראשו", הוסיף.

בהמשך העריך כי "שום הערכת מודיעין מדינת ישראל תהיה בנקודה שבה היא נמצאת היום. אפשר עדיין למנוע את הצלחת תאוריית קורי העכביש. המפלגה הגדולה בכנסת – עליה מוטל כעת להתחיל בשלב ההחלמה כי החלופה לכך היא איומה ונוראה".