פחות מיממה לאחר דבריו החריפים של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נגד הרפורמה המשפטית ובנימין נתניהו, סגניתו של ביידן, קמלה האריס, אמרה הערב (רביעי) כי היא מודאגת מהמתרחש בישראל. "אנחנו עוקבים אחרי זה", אמרה. 

משבר ביחסים? בכיר בבית הלבן: "נתניהו ודרמר עשו טעות חמורה"

עם זאת, האריס הדגישה כי "לישראל וארה"ב יש מערכת יחסים ארוכה המבוססת על ערכים משותפים, כולל הדמוקרטי. נמשיך לעבוד עם ישראל כדי לחזק את היחסים בין שתי המדינות על בסיס המחויבות, לדמוקרטיה וכמובן להיסטוריה המשותפת".

כאמור, מוקדם יותר היום אמר ביידן כי "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו. די הבהרתי את זה". בנוסף, הבהיר כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בינמין נתניהו לבית הלבן בוושינגטון בעתיד הקרוב. נתניהו הגיב על דברי ביידן, ואמר: "אני מכיר את הנשיא ביידן למעלה מ-40 שנה ואני מעריך את מחוייבותו רבת השנים לישראל. הברית בין ישראל לארה"ב היא איתנה והיא תמיד מתגברת על חילוקי הדעות שמתגלים מעת לעת בינינו".

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו". צילום: לפי סעיף 27 א'

בהמשך, אמר גורם מדיני בכיר כי דבריו של ביידן "הפתיעו מאוד". לדבריו, "זמן קצת לפני כן השגריר ניידס התראיין כאן לערוצים ואמר דברים אחרים. וברור כי השגריר לא אומר דברים על דעת עצמו".