חבר הכנסת ממפלגת הליכוד, עמית הלוי, שוחח היום (רביעי) עם אריה אלדד ובן כספית על דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שהביע דאגה רבה מהמצב בישראל נוכח הרפורמה המשפטית והשינויים הכלולים בה. כמו כן, התייחס הלוי לתגובת ראש הממשלה נתניהו לביידן: "אני חושב שראש הממשלה הגיב בעברית ובאנגלית והבהיר שהוא מכבד את היחסים, ועם זאת אנחנו מקבלים את החלטותינו בעצמנו".

ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב" - כך הגיב ראש הממשלה
גורם מדיני בכיר: "דברי ביידן הפתיעו מאוד, השגריר אמר דברים אחרים"

"מדינת ישראל כמובן שצריכה להתחשב, לקחת בחשבון הכול, כולל היחסים עם המעצמה הגדולה אמריקה, ועדיין אני חושב שכולנו מבינים שהביקורת האמריקאית לא קשורה לשאלה האם ימונה לבית המשפט העליון חס ושלום פרופ' דני פרידמן או מישהו אחר, זה לא הדיון. זה פוגע בברית הערכים? השיטה האמריקאית היא שהשופטים ממנים את עצמם? לא. אנחנו הרבה יותר מתקרבים אליה. יש ביקורת מהממשל הדמוקרטי, בסדר", אמר הלוי.

 הוא הסביר כי "זו ביקורת, בעיקר ביקורת פוליטית ובראשה הפתרון שהם חוזרים עליו שוב ושוב, כאילו מדינה פלסטינית היא הפתרון לאזור, ועל זה הוויכוח. כל האינטרסים האחרים בהרבה דברים אחרים כולל שיתוף מודיעין, אנחנו נמצאים ברמת שיתוף הכי גבוהה עם אמריקה".

בנוסף, חבר הכנסת התייחס לחוק המתנות שירד מסדר היום בכנסת: "החוק הזה מצד אחד מאוד צודק, הוא מתקן עוולות מוסריות של שנים שנעשו כלפי עובדי ציבור רק בגלל היותם עובדי ציבור. ועם זאת, זה לא הדבר הכי דחוף בסדר העדיפויות ואין בעיה להעביר את זה למושב הבא. זה הגיע לקריאה טרומית וזה בסדר גמור. החוק הוא חוק טוב, זה לא הדבר הראשון כי הדבר הראשון שעשיתי זה חוק שהשתתפתי – חוק שלילת אזרחות וגירוש המחבלים לעזה". 

עוד הוסיף: "אני אמרתי ליו"ר הקואליציה כבר בפעם הראשונה שבסדר העדיפויות של החוקים שלי זה ראוי ועדיין. הוא ניגש אליי היום אמר לי שזה ידחה למושב הבא, לא התעמקתי בזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm